יום ראשון, 21 ביוני 2015

יועץ משכנתאות פרטי



בניית תמהיל עם יועץ משכנתאות פרטי
אחד התפקידים החשובים ביותר של יועץ משכנתאות פרטי הוא לבנות תמהיל הלוואה אטרקטיבי עבור הלקוח. בבניית תמהיל משכנתא יש גם סוגיות אליהן כדאי להתייחס. הסוגיה הראשונה היא רמת ההכנסה של המשפחה או המשקיע. בסוגיה הזו יש לבדוק את גובה השכר, את הצפי למשכורת בשנים הבאות ואת ההבדלים בין מסלולי משכנתא לאור גובה ההון העצמי. יועץ משכנתאות פרטי יכול להשוות בין תמהילי הלוואות ולספק ללקוח המלצות אובייקטיביות. תפקידו בהקשר הזה הוא גם להשיג את הריביות הזולות ביותר עבור הלקוח, גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך של החזר המשכנתא.

הסוגיה השניה העולה לדיון במהלך בניית תמהיל משכנתא עם יועץ פרטי היא מה מטרת הרכישה. כאן ההבדלים הם בין רכישת דירה למגורים לבין רכישת נכס להשקעה. יש גם הבדלים בין נדל"ן פרטי ומסחרי ושורה ארוכה של הגבלות חוקיות, זכויות וכדומה. יועץ משכנתאות פרטי מכיר היטב את ההיבטים השונים ויכול להפנות את תשומת הלב של הלקוח לדילמות המרכזיות.




האובייקטיביות של יועץ משכנתאות מקצועי
כפי שניתן להבין, יועץ משכנתאות פרטי הוא גורם אובייקטיבי לחלוטין והוא אינו עובד מטעם הבנקים או גופי המימון. מצד שני, ליועץ יש בהחלט אינטרס להשיג עבור הלקוח את תמהיל המשכנתא האופטימאלי. מקצועיות היועץ נמדד בבניית התמהיל ובאופן בו הוא עוזר ללקוח לקבל החלטות. על היועץ לשלב בין אובייקטיביות לבין רקע מקצועי ולהוכיח את החיוניות שלו בתהליך נטילת ההלוואה.

לסיכום, בחירת משכנתא הוא סוגיה קשה המחייבת התייחסות לשיקולים רבים. אפשר להקל באופן משמעותי על התהליך במידה ונעזרים בשירותי יועץ משכנתאות פרטי. זהו גורם מקצועי המכיר מקרוב את התחום ויודע לשלב בין אובייקטיביות לבין האינטרסים של הלקוח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה