יום שני, 8 ביוני 2015

עסק משפחתי



כל מה שצריך לדעת על ניהול עסק משפחתי

ניהול נכון של עסק משפחתי יכול להגדיל משמעותית את הרווחים, למנוע סכסוכים ולהבטיח שנים רבות של סיפוק והנאה. אף על פי כן, רבים מהמנהלים לא יודעים כיצד להתמודד עם עסק מן הסוג הזה. לעסק יש מאפיינים ייחודיים המחייבים התייחסות ספציפית. בשלב הראשון כדאי לאפיין את העסק לפי תחום ההתמחות, אך בשלב השני ניתן לפנות לייעוץ מקצועי. חשוב לפעול במהירות על מנת לשמור על ניהול נכון של עסק משפחתי וכך למנוע הצטברות נזקים ובעיות.

יש מספר נושאים המלווים את התהליך הנכון של ניהול עסק משפחתי. הנושא המרכזי הוא ההבדלים בין דור ראשון ודור שני. ברוב המשפחות הבדלים אלו יוצרים סכסוכים אותם ניתן לפתור באמצעות חוזה או בעל פה. ההבדלים בין הדור הראשון והשני צריכים להיות מונחים על השולחן וכדאי להתייחס אליהם ישירות. בנוסף, כדאי לנצל את ההזדמנות ולנהל את העסק תוך הפניית תשומת הלב לצרכי דור ההמשך, למשובים שהוא מספק ולאתגרים המוצבים לאחים ולבני דודים.



ניהול רגשות והסביבה המשפטית
אי אפשר לנהל עסק משפחתי ולנטרל לחלוטין את הרגשות. בסופו של דבר, בכל משפחה יש דינאמיקה פנימית המשפיעה על ההיבטים השונים של החיים האישיים והעסק. אין בכך כל פסול והדבר היחיד שצריך לשים לב אליו הוא ניהול הרגשות. בעזרת תיאוריות בחקר משפחות וניסיון של אנשי מקצוע ניתן להשיג תוצאות אופטימאליות של ניהול כזה.

ניהול רגשות וניהול העסק עצמו משולבים בסביבה המשפטית. יש לדעת כיצד לנהל משא ומתן בתוך המשפחה, מול העובדים החיצוניים ומול הלקוחות ונותני השירות. אלו תנאים חיוניים להצלחת ניהול של כל סוגי העסקים, בעיקר בתחום רגיש ודינאמי כמו פיקוח על עסק משפחתי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה