יום שני, 2 במרץ 2015

נוהל גילוי מרצון אנונימי



כל הסיבות לבצע גילוי מרצון אנונימי

מסלול של גילוי מרצון אנונימי הוא חלק בלתי נפרד מהוראת שעה התקפה עד תאריך 6.9.15. הוראת השעה פורסמה יחד עם הנוהל החדש לגילוי מרצון ומטרתה לעודד אזרחים לשלם את חובותיהם. נוהל גילוי מרצון מיועד למעשה לנישומים, עוסקים, יחידים וגם בעלי תפקידים בתאגידים שעברו על חוקי המיסים. באמצעות גילוי מרצון אנונימי ניתן לתקן את הדיווחים ולדווח נתוני אמת. התמריץ העיקרי הנמצא בידי רשות המיסים בהקשר של גילוי מרצון אנונימי הוא הסרת החשיפה הפלילית.
הליך גילוי מרצון פורסם לראשונה בשנת 2005 ולאחרונה גובה על ידי עדכון מיוחד. המסלול של פנייה אנונימית לרשות מאפשרת גילוי מרצון ללא חשיפת שמות הנישומים כלל. החשיפה על שמות הנישומים מתבצעת רק ברגע החתימה על הסכם השומה. זו למעשה סופו של התהליך והוא מציין את הסכמת הצדדים על חבות המס והתנאים הנוספים.




מקדימים תרופה למכה

רוב האנשים הבוחרים לפנות להליך של גילוי מרצון אנונימי עושים זאת כדי להימנע מסנקציות פליליות. יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם גם מהחשיבות הפסיכולוגית של הליך מן הסוג הזה. מעלימי מס המודעים לעבירות שהם מבצעים לא תמיד יכולים להרשות לעצמם להמתין. רשות המיסים נוטה לבצע מעקבים צמודים אחר שכירים, עצמאיים ובעלי עסקים ובסופו של דבר היא מגיעה למסקנות החותכות. מי שרוצה להקדים תרופה למכה יכול לנצל את הוראת השעה ולברר מוקדם ככל האפשר על גילוי מרצון אנונימי.
לסיכום, אין ספק לגבי היתרונות של הליך אנונימי לדיווח על חובות מס. רשות המיסים מקצה מסגרת זמן ברורה לביצוע הגילוי וכדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע לפני שמבצעים אותו. בעזרת גילוי אנונימי ניתן להימנע מסנקציות חמורות ולחזור לשגרה במהירות וללא חשש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה