יום ראשון, 3 באוגוסט 2014

טיפולי שורש



טיפולי שורש הם טיפולי שיניים מורכבים יותר מטיפולי כמו סתימה וכשמם כן הם מטפלים בשורש עצמו. השן עצמה עשויה מספר שכבות וכשיש מחלת עששת היא תוקפת ראשית את השכבה הראשונית של השן ומכאן נהיה חור בשן. במידה והעששת מצליחה לחדור עמוק יותר, היא מגיעה לשכבת המוך של השן ואל השורש עצמו המורכב מעצבים וכלי דם. זו הסיבה שכאבים של שורש השן הם גבוהים יותר מאלו של כאבי עששת בתחילת הדרך.

מה עושים כשהעששת מגיעה לשורש

כשהעששת חודרת את הזגוגית ואת שכבת הדנטין של השן, היא חודרת לעומק עד לשורש ומתחילה לפגוע בעצבים ובכלי הדם. בעבר אם השן היתה מגיעה למצב כזה לא היה מנוס מלעקור אותה אך היום מבצעים טיפולי שורש ומצליחים להשאיר את השן במקומה. 

מהם טיפולי שורש

טיפולי שורש מטרתם להרחיק את המפגע שנוצר בשן ולשקם אותה. טיפולי שורש יכולים להתבצע בטיפול אחד או מספר טיפולים, בהתאם לחומרת הבעיה. כשמבצעים טיפול שורש המטרה היא להוציא את המפגע מהשן ולשים במקומו חומר השלמה שהוא גם דוחה דלקות. על מנת לבצע זאת חודרים את שכבת השן העליונה ומנקים את שורש השן והתעלות מפני המפגע. לאחר ניקוי של השן והתעלות מבצעים מילוי של התעלות ולאחר מכן של השן.

כאבים

כיוון שבשורש השן נמצאים עצבים וכלי דם המטופלים חשים כאב. הכאב הוא לרוב הסיבה שמובילה את המטופלים להגיע מלכתחילה לטיפול. את הטיפול עצמו מבצעים לרוב דרך הרדמה מקומית שמאפשרת לעבור את הטיפול עצמו. כמובן, לאחר הטיפול יש צורך בהתאוששות המקום והתגברות גם על חומר ההרדמה ולכן ישנה תחושת עמעום לזמן מה. יש שמפחדים מהכאב של הטיפול, אך דחייתו מובילה רק להחמרה של המצב וכאב גדול יותר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה