יום שני, 4 באוגוסט 2014

טופס דיווח על מקורות הכנסה



טופס דיווח על מקורות הכנסה

כל בעל עסק מחוייב להצהיר לרשות המיסים על הכנסותיו ממשלח ידו. את ההכנסות יש לדווח דרך טופס דיווח על מקורות הכנסה. בטופס יש לרשום את כל הכנסותיו של העסק וכן את רווחיו וכל עסק יכול למלא ולהגיש את הטופס ברשות עצמו או להיעזר לצורך כך ברואה חשבון אשר יכול לתת לו שירות באופן שוטף או באופן חד פעמי לסייע לבעל העסק למלא את הטופס הנדרש.



חובת דיווח

מילוי טופס דיווח על מקורות הכנסה אינו זכות של העסק כי אם חובה על פי חוקי ותקנות רשויות המס. ישנם בעלי עסקים אשר חוששים מתהליך מילוי הטפסים בשל חשש למלא אותם לא נכון או בשל בלבול מול כל החשבוניות של העסק. אין זה משנה מה דעתו של בעל העסק על טופס דיווח על מקורות הכנסה, חובה עליו למלא אותו ולדווח על הכנסותיו ובכל מקרה הוא יוכל לבצע התייעצות עם בעל מקצוע בתחום.

משמעות מילוי הטופס

טופס דיווח על מקורות הכנסה הוא טופס מחייב אשר קובע מהם המיסים שעל העסק לשלם. העסק מרכז את כל הכנסותיו מכל סוג שהוא ובהתאם למדרגות המס אשר נקבעו יהיה מחוייב לשלם את המסים שיוטלו עליו. 

האם רק עסק מחוייב להצהיר על הכנסותיו?

לא רק עסק מחוייב להצהיר על הכנסות. למעשה באופן זה או אחר כל אדם מצהיר על הכנסותיו וכאשר מדובר על עובד שכיר, חברת הנהלת החשבונות של העסק מפיקה את הדו"חות הנדרשים ומגישה בשמו את תשלומי המס. עם זאת, שכיר אשר יש לו הכנסה נוספת עדיין מחוייב להצהיר עליה ולמלא טופס דיווח על מקורות הכנסה. הכנסה נוספת יכולה למשל להיות עבודה כעצמאי בנוסף לעבודה הקיימת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה