יום ראשון, 17 באוגוסט 2014

בוטוקס



בוטוקס או בשמו המקצועי בוטוליניום טוקסין הוא רעלן שנכנס לשימוש ברפואת הקוסמטיקה בשנות ה- 70 לטיפול בבעיית עין עצלה והפך להיות להיט בעקבות ההצלחה בשימוש בו. רעלן הבוטוקס הוא אחד מהקטלניים ביותר לאדם שמסוגל לגרום למוות אך בטיפול נכון אפשר לעשות איתו נפלאות. 

מה עושה הבוטוקס
מכיוון שהפעולה שעושה הבוטוקס הוא גרימת שיתוק לשריר אליו הוא מוחדר הוא נמצא מתאים לטיפול בהעלמת קמטים באזור הפנים הנובעים מפעילות יתר של השרירים הללו. בוטוקס מוזרק לאזור המצח, בין הגבות, צידי העיניים והצוואר. הבוטוקס משמש גם בתחומים שאינם קוסמטיים ולמעשה במקור השימוש בו היה בתחומי רפואה שונים  כמו למשל הרפואה הנוירולוגית.

הזרקת בוטוקס- משך הטיפול
את תוצאות הטיפול אפשר לראות מייד אחרי ההזרקה ולעיתים תוך מספר ימים. המשך אפקט הבוטוקס נמשך בדרך כלל בין שלושה חודשים עד שנה וזה תלוי לאיזה שימוש הוא הוזרק, אפשר לחזור על תהליך ההזרקה ברגע שהבעיה של השריר חוזרת והאפקט הטיפולי בעצם נחלש. את תהליך ההזרקה מבצע רופא אשר מומחה בתחום והוא יכול לתת את כל המידע הנדרש אודות תהליך הטיפול ומשך ההחזקה שלו.

תופעות לוואי של שימוש בוטוקס
קיימות תופעות לוואי שצריך לתת עליהן את הדעת טרם הזרקת בוטוקס. תופעות הלוואי לרוב מקומיות בלבד באזור הזרקת הבוטוקס וזה מתבטא בדימום קל וחולשה באזור המוזרק והן חולפות תוך פרק זמן קצר של מספר שבועות. במקרים אחרים עלולה להיות נפיחות באזור שאליו הוזרק הבוטוקס והיא עלולה לעבור רק אחרי מספר שבועות. תופעות נדירות שדווחו לאחר הזרקת בוטוקס היו הפרעה בבליעה וחולשה בגפיים, לאור כך צריך להיות מודעים ולדאוג לשאול ולקבל את כל התשובות והאזהרות הקיימות בגין האפשרויות בשימוש בבוטוקס.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה