יום ראשון, 10 באוגוסט 2014

תביעות נזיקין



תביעות נזיקין באות לפצות אותנו על פגיעה בגוף או ברכוש שבגינה יש הפסד כספי גדול בעקבות היעדרות ארוכה ממקום העבודה או פגיעה לא הפיכה ברכוש בעל ערך כספי גבוה. לתביעות נזיקין חשיבות עליונה להמשך ולהתקיימות אורך חיים אישי ועסקי שוטף כי אין ספק שאירועים מעין אלו הם עוגמת נפש לכל הצדדים.

דוגמא לתביעה
תביעות נזיקין הן תוצאת של פגיעה בגוף או ברכוש ועליהן מגישים תביעה בהתאם לגובה הנזק. לדוגמא: עסק לממכר מזון לבע"ח תובע תביעת נזיקין את העסק השכן בעקבות התפוצצות צינור מים שדלף והציף לגמרי את החנות של המזון לבע"ח, בעקבות ההצפה נגרם נזק חסר תקדים לכל הסחורה שהייתה מונחת על הרצפה, במקרה כזה יופעל עורך דין מטעם חברת הביטוח במידה והמקום מבוטח ולא יהיה זה עורך דין ישיר המטפל בתביעות נזיקין אשר יעריך את הנזק ויגיש תביעה לעסק שבגינו קרה האירוע.  




מסמכים דרושים
תביעות נזיקין יעוגנו בכל הוכחה אפשרית, אם הייתה פגיעה בגוף יהיו אלו אישורי אשפוז, סיכומי מחלה, חוות דעת מומחה ותמונות של הנזק שנגרם לגוף. אם הנזק הוא לרכוש אזי יהיו אלו חוות דעת של שמאי שיעריך את הנזק וגם פה יש חשיבות מרובה לתמונות מצולמות. כמובן שאם היו עדים לאירוע הם יצטרכו גם לתת את עדותם על הדוכן. איסוף נתונים נכון וממצה יעזור לאין שיעור בהוכחת תביעות נזיקין מול הנתבע ולא כל התביעה עלולה לקרוס ולרדת לטימיון.

שכר טרחה הנגבה בתביעות נזיקין נגזר מהפיצוי הסופי, כלומר כאשר בונים תיק תביעה מכלילים גם בתוכו את גובה הפיצוי ואת עלות שכר הטרחה ולכן אין צורך לחשוש בהגשת תביעות נזיקין כי העלות היחידה היא האגרה שבית המשפט דורש שמסתכמת סך הכל בכמה מאות בודדות של שקלים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה