יום שני, 14 ביולי 2014

הלוואות לשכירים



תנאים במתן הלוואות לשכירים
התהליך של הלוואות לשכירים מבוסס ברוב המקרים על מתן אשראי על בסיס תכנית עסקית או נכסים. היות ועבור רוב השכירים תכנית עסקית אינה רלוונטית, הנכסים העומדים לרשות הלקוח הם אלו שקובים במידה רבה איזו הלוואה עומדת לרשותו. יחד עם זאת, היתרון של הלוואות לשכירים הניתנות על ידי חברות חוץ בנקאיות הוא שאין צורך בהעמדת בטחונות, פקדונות או ערבים. כיום אפשר לקחת הלוואות לתקופות קצרות וארוכות ולכל מטרה. 

שכירים המגיעים לקחת הלוואה לכל מטרה יכולים להשתמש בתלושי המשכורת שלהם על מנת להוכיח כשירות. התנאים של ההלוואה תלויים במידה רבה בתלושי השכר הללו, לכן השאיפה היא להציג תלושים גבוהים ככל האפשר. מצד שני, חברות העוסקות בתחום של הלוואות לשכירים מכירות בקשיים הפיננסיים של הלקוחות. הן נותנות אישור על ההלוואה בתוך זמן קצר ומשתמשות גם בדפי בנק של החודשים האחרונים על מנת לגבש מסלול החזר אטרקטיבי. 



עצות לנטילת הלוואה
העצה העיקרית היא לבדוק היטב את תנאי ההחזר של הלוואות לשכירים. לא משנה מה מטרת ההלוואה או מה הגובה שלה, תנאי ההחזר הם אלו שתורמים ליציבות פיננסית וכלכלית מבחינתו של הלקוח. כדאי להשוות בין גופים חוץ בנקאיים ולבצע סקר שוק מלא. לכל לקוח יש תנאים ייחודיים העולים בקנה אחד עם מצב חשבון הבנק שלו, עם תיעוד ההלוואות הקודמות שנטל ועם האופן בו החזיר אותן. 

הלוואות לשכירים ניתנות בתוספת ריבית אותה צריך הלווה להחזיר בהתאם להכנסות ולהוצאות שלו. רצוי לבצע את החישוב הזה מראש ולהכיר את כל תנאי ההלוואה. בנוסף, יש חברות המציעות פגישת ייעוץ לא מחייבת. המטרה של פגישה זו היא לעזור ללקוח להבין את מאפייני ההלוואה וההשלכות שלה בעתיד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה