יום ראשון, 6 ביולי 2014

רופאי שיניים



להתמודד עם חרדות מפני רופאי שיניים
עבור חלק גדול מהאוכלוסיה, הביקור במרפאות של רופאי שיניים איננו כמו ביקור במרפאה רגילה. מסיבות שונות יש קבוצה לא קטנה של ילדים ומבוגרים, אשר הביקור אצל רופאי שיניים מפחיד אותם, ומעלה אצלם חששות שונים. הסיבות לכך מגוונות - טיפול גרוע שעברו אצל רופא שיניים לא מקצועי, או פשוט חשש מהציוד המיוחד שישאצל רופא השיניים, ותחושה של חוסר שליטה קיצוני. עם זאת, כמו כל בני האדם - גם החוששים זקוקים לטיפולי שיניים לעתים.אם כך, מה אפשר לעשות כדי להתגבר על החרדה?

כמה כלים חשובים להתמודדות
ראשית, אם לכם או לילדיכם יש חרדה מפני רופאי שיניים, מומלץ בחום להגיע למרפאות שלהם בלי קשר לטיפול עצמו. הכירות מוקדמת עם הסביבה שבה עוברים את הטיפול מסייעת תמיד.ככלל, מתן מידע הוא כוח - כדאי לקרוא מידע על טיפולי שיניים, לראות שאחוזי ההצלחה הם גבוהים מאד, וכיו"ב. מומלץ גם להיפגש מראש עם רופא השיניים ולחלוק איתואת החשש. לרוב, רופאי שיניים מנוסים כמובן במטופלים עם חרדות, ומסייעים להם לעבור את הטיפול בהצלחה.
יש כמובן אמצעי הרגעה שונים בטיפול עצמו שיכולים לסייע. בעוד שטיפול בהרדמה מלאה נחשב בעייתי יחסית, הרי שכיום רופאי שיניים מעדיפים אפשרות חלופית - טיפול באמצעות גז צחוק. גז הצחוק מרגיע את המטופל ומשרה עליו אווירה נינוחה ורגועה מאד, אך לא מרדים אותו. כך עוברים אתהטיפול בהצלחה רבה ונרגעים היטב.

להתמודד עם הפחד
מומלץ בחום שלא להזניח את הטיפול בשיניים שלנו, גם אם יש פחד אוחרדה מפני רופאי שיניים. זכרו שבשורה התחתונה, ככל שתדחו את הטיפול,כך הבעיה תלך ותהיה מורכבת יותר, הטיפול יהיהחודרני יותר, פולשני ואף יקר יותר. ולכן כדאי להזדרז ולגשת לטיפול.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה