יום שבת, 8 במרץ 2014

השתלת שיניים ממוחשבת



איך מבצעים השתלת שיניים ממוחשבת?
המילה האחרונה בתחום השתלות השיניים, היא הטיפול באמצעות מערכות ממוחשבות. השתלת שיניים ממוחשבת שונה מאד מההשתלה הרגילה, שכן היא מאפשרת ליצור עבודה הרבה יותר מדויקת ומקצועית, בזמן קצר יותר, עם פחות סיבוכים וסיכונים, ובקיצור - מדובר ללא ספק על הדור הבא של השתלות השיניים. גם אם היום המחיר של השתלת שיניים ממוחשבת נחשב ליקר יחסית, הרי שאין ספק שבעתיד, גם המחיר ירד, וההשתלות יהיו רווחות בקרב כלל האוכלוסייה. אולם איך בכלל השתלה כזו מתבצעת?

צילום תלת מימדי לטיפול
 הבסיס לכל השתלת שיניים ממוחשבת הוא צילום CT. צילום הCT הוא צילום תלת מימדי, שכן הוא סורק בעצם שכבות של הגוף, ובמקרה הנ"ל - את השכבות של הלסת והחניכיים. בהתאם לכך, דרך צילום הCT ניתן להפיק מודל תלת מימדי של הלסת, כאשר התוכנה כבר מסמנת מראש את החורים הייעודיים להברגת השתלים, ומפיקה אותם בזווית המדויקת והאידאלית להשתלה. בעצם, התוכנה מסוגלת לבצע ניתוח הרבה יותר מעמיק, ומכאן לתת בסיס נוח יותר להשתלה.
השלב הבא של השתלת שיניים ממוחשבת הוא במיקום של הדגם על החניכיים עצמן, כאשר הרופא פשוט קודח את השתלים פנימה, לפי המיקום שלהם בדגם. מאחר שלרופא יש שבלונה נוחה לעבוד איתה, תהליך ההשתלה הוא הרבה יותר מהיר, וכרוך בזמן החלמה קצר יותר. כמו כן, הדיוק מאפשר להשתמש בפחות שתלים ללסת שלמה, בשל רמת הדיוק הגבוהה בכל שתל.

ומה עם החלק העליון?
מאחר שבתהליך של השתלת שיניים ממוחשבת השתלים מוחדרים בצורה יעילה יותר, ניתן לרוב לבצע עליהם העמסה מידית עם מערכת של כתרים חדשים. ההעמסה מתבצעת באמצעות גשר שמקובע לשתלים אך הוא זמני. לאחר מספר חודשים, מחליפים אותו בגשר חדש וקבוע, וכך התהליך מסתיים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה