יום ראשון, 16 במרץ 2014

עורך דין פלילי


חשיבותו של עורך דין פלילי
רבים המקרים בהם בני נוער מסתבכים במקרים פליליים. מספיק ויכוח קטן מחוץ למועדון ריקודים שיביא נער לדקור נער אחר ולנקוט באלימות, או אלכוהול שיגרום למעשה פלילי כזה או אחר. הסתבכות כזו מחייבת את ייצוגו של עורך דין פלילי לכל תקופת ההליך המשפטי ומרגע ההסתבכות. 

מתי ליצור קשר עם עורך דין פלילי?
כלומר, מרגע המעצר יש ליצור קשר עם עורך דין פלילי ודיסקרטי שיוכל לייעץ לפני החקירה. גם אם רק הייתה נוכחות של הנער במקום והוא לא היה מעורב באופן ישיר עדיף שישיג עורך דין פלילי שיעזור לו לפתור את המצב ולהסביר את נוכחותו באירוע. 

כיצד יעזור עורך דין פלילי לבני נוער שהסתבכו?
עורך דין מקצועי ואמין  מייצג קטינים ומסייע למחיקת הרישום הפלילי נגדם. אם אין אפשרות לקיים פגישה בנוכחות עורך דין לפני חקירתו של הקטין, על החוקר לשוחח טלפונית עם עורך הדין. בכל מקרה לקטין יש זכות שעורך דינו יהיה נוכח בעת החקירה. מעבר לכך, קטין שנעצר יקבל בסופו של דבר שיקום כדי להוציאו ממעגל הפשע אליו נכנס, במיוחד אם זו מעידה חד פעמית. בשל סיבה זו עורך הדין ידריך את הקטין ויתאים את ההגנה לצרכיו וגם כדי למנוע סטיגמה מהסביבה.



באילו מקרים ניתן לסגור תיק או למחוק רישום פלילי של קטין?
אומנם הסיבות לסגירת תיקים נגד קטינים הם שונות מאחד לשני, אך עורך דין המומחה בתחום יוכל להשפיע על כך. המומחיות שלו, כושר השכנוע וניסיונו מספיקים כדי לבדוק אם יש מספיק ראיות נגד הקטין ובעיקר אם זו מעידה חד פעמית. כמו כן, מצבו הבריאותי, האישי, המשפחתי או הכלכלי ישפיעו על כך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה