יום שבת, 8 במרץ 2014

כלור לבריכות



כלור לבריכות למניעת מחלות
עוד מעט מגיע הקיץ ועונת הרחצה בבריכות ציבוריות ופרטיות תתחיל. כיום יש לאנשים רבים בריכת שחיה בבית וזאת עקב המחירים הנמוכים של התקנת בריכות. בשנים האחרונות נכנסו לשוק הבריכות הפרטיות סוגים שונים של בריכות העשויות מפיברגלס או בריכות אינטקס עומדות שניתן להתקינן בכל חצר או גג מבנה בקלות ובעלויות הרבה יותר נמוכות מבריכות הבטון הוותיקות. אבל גם התקנה זולה יותר של בריכה מחייבת תחזוקה נכונה שלה ובראשה חיטוי וסינון המים עם כלור לבריכות מפני התפרצות מחלות שונות.
תחזוקת בריכות
תחזוקה נכונה של בריכות הוא אולי הנושא החשוב ביותר שיש צורך להתמיד בו גם בבריכות ציבוריות וגם בבריכות פרטיות. כאשר לא מקפידים על תחזוקה נכונה של בריכה עלול הדבר לגרום להדבקתם של המתרחצים במחלות מדבקות ולגרום לדלקות עיניים, לשלשולים, לדלקות אוזניים ולמחלות בדרכי הנשימה. על מנת למנוע את כל אלה יש לתחזק את הבריכה באופן הבא:
יש להתקין בבריכות משאבות לסינון המים
יש לנקות את הבריכה מלכלוך שמצטבר על פני המים
יש לנקות את דפנות הפנימיות של הבריכה לפני תחילת עונת הרחצה
יש לחטא את מי הבריכה באמצעות כלור לבריכות
מניעת זיהום בבריכות
זיהום בבריכות שחיה נגרם מפטריות, חיידקים ומיקרואורגניזם הנפלטים מגופם של המתרחצים בבריכה. חיידקי קולי צואתי, ג'יראדה, סטפילוקוקים וקריספטוספורידיום נחשבים לשכיחים בבריכות שחיה והם עלולים לגרום להתפרצות מחלות בין המתרחצים. על מנת להתגבר על מפגע מסוכן זה יש לעשות שימוש בכלור לבריכות ולסנן את המים באופן קבוע.
מניעת הזיהום בבריכה מבוצעת על ידי הכנסת כלור לבריכות. חומר זה מגיע לרוב בצורת טבליות המומסות במים אם אפשרות לכיוון ידני. רמת הכלור במים מאד חשובה כדי למנוע רמה גבוהה מידי שתסכן את המתרחצים, או רמה נמוכה מידי שתאפשר לחיידקים להתפתח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה