יום חמישי, 16 באוגוסט 2012

שירות לאומי אזרחי


המסגרת של שירות לאומי אזרחי מתאימה לכולם
נהוג לומר, כי השירות הצבאי כיום לא יכול להתאים לכולם. העובדה היא שיש אוכלוסיות שלמות שהמדינה פוטרת מחובת השירות הצבאי. כמו כן, יש אנשים שלא מוצאים את עצמם מסוגלים לעמוד בדרישות הצבאיות, במשמעת הכרוכה בכך, וכיו"ב. חשוב לציין שמדובר באנשים נורמטיביים לחלוטין, אשר רבים מהם בכל זאת רוצים לתרום למדינה ולחברה. שירות בצה"ל כבר מזמן אינו האופציה היחידה לתרום, אלא שכיום יש פתרון אחר. במיוחד עבור אנשים כאלה, הוקמה האופציה של שירות לאומי אזרחי לחלוטין. איך זה מתנהל בפועל?

התנדבות באווירה אזרחית
היתרון המרכזי של שירות לאומי אזרחי, הוא בכך שהמסגרת היא כולה אזרחית וקהילתית. אין מדים, אין בסיס, ואין מפקדים. המנהל שלכם, הוא למעשה רכז התנדבות מסוים, מטעם השירות הלאומי אשר אתם אחראים לתת לו דין וחשבון על פעולותיכם, והוא גם דואג שאתם תקבלו את כל הזכויות המגיעות לכם במסגרת אותו שירות לאומי אזרחי, כמו החזר הוצאות על דיור ונסיעות.



שירות לאומי אזרחי מכל סוג שתבחרו
יתרון נוסף של שירות לאומי אזרחי, הוא שכל אחד יכול למצוא לעצמו את המסגרת שבה הוא מרגיש בנוח. בניגוד לצבא, שם משבצים אתכם ללא קשר להעדפה האישית שלכם, הרי שבשירות הלאומי אתם בוחרים מראש מה תהיה המסגרת שבה תתנדבו: עם ילדים, עם נכים, עם קשישים, עם בעלי חיים, עם חולים, עם עניים, או עם כל מסגרת אחרת באוכלוסייה שאתם חשים צורך עז לתרום לה מזמנכם ומהניסיון שלכם. בכך יש שילוב מושלם בין האוכלוסייה לבין האנשים שרוצים לתרום, ואין ספק שמדובר באפשרות לתרום בצורה שתיטיב גם עם הנותנים וגם עם המקבלים.

שירות לאומי אזרחי פתוח לכולם
אחד מהיתרונות המרכזיים של שירות לאומי אזרחי, הוא שמדובר במסגרת אשר פתוחה לכולם. כך בתוך המסגרות של שירות לאומי אזרחי אפשר למצוא חילונים, דתיים, דתיות, בני מיעוטים, ועוד אנשים ממסגרות שונות שרוצים לתרום למדינה. כאמור, אם אין באפשרותכם להתגייס לצבא, יש לכם דרך אחרת לתרום לחברה ולמדינה בצורה שתמלא אתכם סיפוק רב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה