יום חמישי, 2 באוגוסט 2012

רישום חברות


רישום חברות – כל ההליך
לפני שנתחיל לדבר על הליך רישום חברות, נקדים ואמר, כי מעבר לידע שלכם כבעלי העסק, נדרשת מעורבות של עורך דין מקצועי וכן של אורה חשבון מוסמך לצורך רישום חברות בצורה תקינה על פי חוק. בבואכם לרשום חברה עליכם להיוועץ באנשי מקצוע אלה בטרם תפעלו.
כל אדם יכול להקים חברה ולעשות רישום חברות כל עוד שמטרת החברה איננה מנוגדת לחוק בישראל, איננה מוסרית או שאיננה פוגעת בכבוד הציבור. החברה יכולה להירשם בכל שם שתחפץ ובלבד ששם זה אינו בשימוש חברה אחרת. שם של חברה שאחריות בעלי המניות בה מוגבלת יסתיים במילים "בעירבון מוגבל" או "בע"מ". ניתן שלחברה יהיה בעלך מנית אחד או בעלי מניות רבים. רישום חברות נעשה בירושלים אצל משרד רשם החברות ויש לשלם אגרה של 2435 ₪ (נכון ל 2010) ולהציג מספר מסמכים.
רישום חברות  - איזה שמות לא יתקבלו
כאשר אתם מעוניינים לרשום שם לחברה שלכם ישנם כמה תנאים שלא יאפשרו לכם לרשום כל שם שתרצו והם:

  • אם השם בשימוש או דומה לשם של תאגיד שיכול לבלבל את הציבור
  • אם הסימן הרשום דומה לחברה אחרת העוסקת בתחום דומה
  • אם השם מעורר תחושה של תרמית או הטעייה
  • שם העלול לפגוע ברגשות הציבור או חלק ממנו.


רישום חברות – התקנון
כל חברה הרוצה לעשות רישום חברות זקוקה לתקנון. על התקנון להכיל את הסעיפים הבאים: שם החברה, מטרות החברה, פרטים אודות הון המניות הרשום של החברה ופרטים אודות הגבלת אחריות. כמו כן תקבע החברה בתקנון את הון המניות הרשום, סוג המניות וערכן. כמו כן רשאית החברה לקבוע בתקנון את הדברים הבאים:
  • זכויות וחובות בעלי המניות
  • הוראות בדבר ניהול החברה ומספר הדירקטורים שלה
התקנון יחתם על ידי בעלי המניות הראשונים של החברה ויצויין כמה מניות מוקצות להם וכן שמותיהם וכתובתיהם כולל מספר ת.ז שלהם.
מסמכים עבור רישום חברות
טופס הרישום החתום על ידי בעלי המניות של החברה, הצהרת דירקטורים ותקנון החברה וכן אימות הפרטים על ידי עורך דין ותשלום האגרה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה