יום שישי, 10 באוגוסט 2012

עמלות מסחר


כיצד לחסוך בעמלות מסחר ?
כל מי שסוחר בניירות ערך בבורסה יודע כי על כל פעולה משולמת עמלת מסחר מסויימת. לעיתים העמלות הן גבוהות ולא מוצדקות כלל ולכן יש לשים לב היטב לכמות העמלות ולשיעורן במוסדות השונים. בארץ אין הנחיות ברורות באשר לגובה העמלות שניתן לגבות מציבור הסוחרים ולכן יש תנודות גדולות בין הבנקים ובין חברות ההשקעות השונות. עבור הסוחרים בורסה המבצעים עסקאות רבות גובה העמלה יכול להיות מאד משמעותי ויכול להוביל אף להפסדים .

על מה נגבות עמלות מסחר בבורסה ?
עמלות מסחר נגבות עבור קנייה ומכירה של ניירות ערך, עבור דמי ניהול של תיקי השקעות ויש מקומות שגובים עמלות מסחר גם על רווחים מהבורסה. הבנקים גובים את העמלות הגבוהות ביותר בארץ על פעולות המסחר בארץ ומומלץ לכל סוחר לבדוק היטב את העמלות ושיעורן בבנקים השונים לפני שבהוא מתחייב לעבוד עם מי מהם. פנייה לבתי השקעות מומלצת ביותר לפני מסירת תיק ההשקעות שלכם לגוף מסחרי מכיוון שהעמלות הנגבות על ידי בתי ההשקעה נמוכים משמעותית מהעמלות הנגבות מן הבנקים .



תנאים טובים יותר למשקיע בבתי השקעות
עם כניסת המסחר הבורסאי בעולם וגם בישראל לרשת האינטרנט קמו בתי השקעות רבים המציעים ללקוחות שלהם תנאים הרבה יותר טובים מאשר הבנקים בכל הקשור לעמלות מסחר. ניהול תיק השקעות בבית השקעות יעלה לכם הרבה פחות כסף מאשר בבנק. בכל מקרה רצוי לנהל משא ומתן על מספר העמלות, טיבן ושיעורן. לפני שאתן מחליטים על בית ההשקעה שינהל לכם את התיק השכילו להוריד את מחירי העמלות למינימום ההכרחי .

איפה נמדד הפער בין הבנקים לבתי ההשקעה ?
הפער בעמלות בין הבנקים לבתי ההשקעה נמדד בדמי אחזקת תיק ההשקעות, דמי ניהול תיק ההשקעות, קנייה  או מכירה של מניות בארץ ובחו"ל, מסחר באגרות חוב וכדומה. כשאתם באים להשוות בין הבנק לבית ההשקעות השוו פרמטרים אלו תחילה בטרם תתחילו להשקיע בעזרת בית השקעות או בנק כזה או אחר, והבטיחו לעצמכם ניהול נכון של תיק ההשקעות שלכם לאורך הדרך .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה