יום ראשון, 28 בנובמבר 2010

מהיר ועצבני 5




כל מה שרציתם לדעת על הסרט מהיר ועצבני 5 :

סדרת הסרטים מהיר ועצבני הנם סדרת סרטי פעולה על עולם המרוצים המחתרתיים. כל הסרטים עוסקים בארצות הברית אך הסרט השלישי בסדרה עסק דווקא בעולם המרוצים של טוקיו. הסרט מהיר ועצבני 5 הוא עוד סרט בסדרה המוצלחת שהצליחה לגרוף עד היום קרוב למיליארד דולרים ברחבי העולם.
הסרט הראשון שיצא הפך בין לילה להצלחה בין לאומית ולשובר קופות ואין ספק כי מדובר בסדרת סרטים אשר מצליחה לדבר לקהל יעד רחב במיוחד של חובבי נהיגה, חובבי מרוצים וחובבי סרטי אקשן. 

מהיר ועצבני 5 - ההמשך

למה אנחנו יכולים לצפות מהסרט מהיר ועצבני 5 ?

הסרטים לא מהווים המשך עלילה של אחד השני אך הדמויות בסרטים נשארות אותן הדמויות (למעט בסרט השלישי שצולם בטוקיו). בסרט מהיר ועצבני 5 לא יהיה סרט המשך אך בו יהיו שתי דמויות אשר היו בסרט הקודם, דמותו של פול ווקר וווין דיזל. הפעם הם חוברים יחד כדי לברוח מהחוק. את הסרט מהיר ועצבני 5 מביים ג'סטין לי שביים גם את הסרט השלישי והרביעי שהיה למכניס ביותר מבין הסדרה.

קצת רקע על הסרטים הקודמים בסדרה :

הסרט הראשון מהיר ועצבני הצליח לשבור קופות. הוא היה הסרט הראשון אשר עסק במרוצי המכוניות המחתרתיים והיה ללהיט במדינות רבות ברחבי העולם. העלילה מתמקדת בסוכן סמוי בשם פול ווקר. פול מקבל משימה לחדור אל תוך עולם מרוצי המכוניות המחתרתיים ושם הוא מוצא עצמו מתחבר עם החבורה, נהנה מהמרוצים, מתאהב באחותו של אחד המנהיגים ובסופו של דבר מאבד את הגבולות בין המציאות לדמיון. הסרט גרף בקופות ברחבי העולם 207 מיליון דולר.

מהיר ועצבני 5


בסרט השני בסדרה פול ווקר נמצא במנוסה וזאת לאחר שבסרט הקודם הוא נתן לראש הכנופיה לברוח כאשר כבר היה בידיו. השוטרים עולים על עקבותיו ומבקשים ממנו לצאת למשימה אחרונה בשבילם.
הסרט השלישי בסדרה הוא היחידי בו לא מככב פול ווקר, הוא מצולם בטוקיו ולמעשה הוא מדבר על עולם המרוצים בעיר. מהר מאוד חזרו לקונספט הרגיל במהיר ועצבני 4 משום שהסרט השלישי בסדרה היה הפחות רווחי מבין כולם.
הסרט הרביעי בסדרה הוא הרווחי ביותר עם למעלה מ – 342 מיליון דולרים הכנסות ברחבי העולם. בסרט זה פול ווקר חוזר ובגדול. לסדרת הסרטים מעריצים בכל רחבי העולם, מדובר על סרטי אקשן, ספורט ומרוצים אשר מצליחים לשבות את לב הקהל.

יום שבת, 27 בנובמבר 2010

מאסטר שף



אין דבר אותו ישראלים אוהבים יותר מאוכל. אוכל הוא חלק בלתי נפרד מחיינו ואנו משקיעים בו שעות רבות בכל שבוע, בטלוויזיה הבינו את האהבה הזו כבר מזמן, במדינת ישראל בישול היא דבר חשוב במיוחד ולכן בעשור האחרון אנו יכולים לראות כי תוכניות הקשורות באוכל הופכות להצלחה גדולה. אחת התוכניות החדשות בתחום הקולינארי היא התוכנית מאסטר שף. מדובר על תחרות בין בשלנים חובבניים הרוצים לפרוץ אל תודעת הציבור ולהפגין את כישורי הבישול שלהם בפני רבים.

אז מה קורה בתוכנית מאסטר שף ומהם החוקים ?

התוכנית מאסטר שף מתרכזת בבשלנים חובבניים אך אין זה אומר כי יש להם הנחות. הם באו להתחרות על תואר הבשלן הטוב ביותר והשופטים לא עושים להם שום הנחות בדרך לשם. כבר בשלב האודישנים יכולנו לראות כי השופטים היו קשוחים במיוחד עם המתמודדים, חלקם חטפו על הראש, חלקם קיבלו מחמאות וחלקם עברו בקושי לשלב הבא.

כל מתמודד מקבל בתוכנית מוצרים מהם הוא צריך להרכיב מנה, המנה שלו צריכה להיות טעימה ועשויה במקצועיות. זאת אומרת שגם אם המתחרים קיבלו נתח בשר מובחר והוא יהיה טעים כמות שהוא – עליהם להכינו בצורה מושלמת ולצלות אותו במקצועיות ובדיוק רב, מי שאינו מצליח מקבל מנה מהשופטים.

המוצרים אותם מקבלים המתחרים אינם מורכבים מידי וניתן לעשות בהן מנות נהדרת אם יש מעט טכניקה וידע בבישול, יש למתחרים מסגרת זמן להכין את המנות והם עושים זאת תוך התבוננות במתחרים שלה אשר מבשלים ממש על ידם ואין ספק כי הדבר מוסיף הרבה לחץ לתוכנית. דבר נוסף שמוסיף לחץ לתוכנית הוא ההערות אותן מקבלים המתחרים מהשופטים ומהמנחים כל העת.

אייל שני


למה כדאי לכם לראות את התוכנית מאסטר שף ?

את התוכנית מאסטר שף כדאי לראות כדי לרכוש ידע קולינארי נרחב. השופטים והמנחים כל העת נותנים עצות למתחרים לגבי אופי הבישול ומעצות אלו ניתן ללמוד רבות. מי שאוהב לבשל יתענג על קונספט התוכנית המשלב בתוכו הרבה בישולים, סגנונות ומאכלים שונים. כמו כן, מי שאוהב לבשל יוכל לקחת לו טיפים למטבח האישי שלו וללמוד כיצד לבשל.

מאסטר שף

את התוכנית מאסטר שף כדאי לראות כי היא מצחיקה, מותחת, מגוונת ומלאת דמויות מרתקות הכוללות גם את השופטים וגם את המתחרים. התוכנית משלבת בתוכה את כל מה שאנשים אוהבים בחיים ומעטים הם אלו שימצאו עצמם משתעממים מול המסך

יום שני, 22 בנובמבר 2010

חיים אחרים



חיים אחרים היא אחת התוכניות הסוחפות בטלוויזיה. עוד דרמה מהחיים, דרמה שמביאה את המורכבות של החיים אל המסך. קשה להאמין כמה שהחיים בישראל מזמנים מורכבויות, משברים ויחסים מורכבים עם הסביבה. עוז זהבי מצליח להכיל את המורכבות הזו ולקחת אותנו למסע בעקבות החיפוש הפנימי, הכנות עם הסביבה וההתנגדות העזה של החברה לשינוי. 

הערות על חיים אחרים ועל החיים בכלל

דת – הדת נתפסת בצורה שונה ע"י כל אחד מאיתנו. עבור חלק מאיתנו מדובר בחלק מהחיים, חלק חיובי לחלוטין, משמעות החיים אולי. עבור החילונים, מדובר לפעמים במשהו זר, מנוכר ולא אמיתי. בכל אופן, יש משהו מחייב בדת, בחברה הדתית ובעולם המצוות היהודי. החזרה בשאלה תמיד תתלווה ברגשות של יציאה לחופשי, שחרור ואובדן שליטה. בעולם החיצוני החופש הוא די מוחלט. יש בזה משהו חופשי ומרגש אבל גם מסוכן. 

הקצב הנכון – חזרה בשאלה יכול להתבצע בקצב איטי או בניתוק מהיר ומוחלט. הדבר תלוי מאד ברקע ממנו באים: כיפה סרוגה, חרדים, משפחה לוחצת, השלב בחיים... במקרה של חיים אחרים, עוז זהבי נאלץ לעשות ניתוק די חזק, כי כל עולמו דתי וכל עולמו הישן מאד ביקורתי כלפי השינוי שהוא עובר. פעמים רבות נדרש ניתוק כדי להתחיל דרך חדשה, אחרת הלחצים חזקים מדי. אביו של עוז זהבי יכול לפרש זאת כחוסר כבוד או גסות, אבל מדובר בהישרדות קשה ובהחלטה אמיצה של עוז.




פינג פונג – ההתמודדות של חוזר בשאלה, כמו שאנחנו רואים במהלך חיים אחרים, היא ממש לא קלה. עולם חדש עם נורמות חדשות, פתיחות חסרת גבולות והרבה תחרות. בקיצור קשה. יש הרבה אנשים שבמשבר הראשון יחזרו חזרה אל הבית, יחזרו אל החיים הקודמים. חיים אחרים מראה את ההתמודדות הזו. עוז זהבי מתקשה, חוזר קצת לבית, אבל חוזר חזרה אל הריקוד. המזל שלו הוא שהוא מצא גם אהבה וגם משמעות דרך הריקוד. יש לו לאן לחזור, יש לו כבר התחלה חדשה.

חיים אחרים והציבור הדתי – יכול להיות שהציבור הדתי לא אוהב תוכניות כמו חיים אחרים. הן מציגות את הציבור הדתי באור לא כל כך מיטיב. קיים תמיד פחד בציבור הזה מפני חזרה בשאלה והתבוללות. העולם של היום הוא עולם הרבה יותר פתוח ובלי סודות. יחד עם זאת, כל אדם דתי יודע גם שיש הרבה אמת בסדרה הזו. יש לקהילה הרבה השפעה בציבור הדתי ומהלך של חזרה בשאלה הוא בגדר רעידת אדמה. פן ירבו תוכניות אמיתיות כמו חיים אחרים.

יום שלישי, 9 בנובמבר 2010

מחוברים


הסדרה הדוקו ריאליטי מחוברים היא הגרסה הגברים לסדרה מחוברות. אחרי ההצלחה הגדולה של מחוברות החליטו אנשי ההפקה להפוך את היוצרות ולתת לגברים לבטא את עצמם מול המצלמה. למי שחושב שמדובר בסתם עוד ניסיון להמשיך סדרה ניתן לומר כי מחוברים בהחלט הצליחו להפוך את היוצרות.

הם קודם כל יצאו אמיתיים ונתנו לנו להביט לרגע על חייהם באמת, הם היו כנים ונתנו לאנשים לראות אותם גם במצבי חולשה. הם חשפו את חייהם במלואם ובכך גם את נשותיהם וילדיהם והתוצאה הסופית היא מרשימה בהחלט. שנית כל, החשיפה המשפחתית שנכללה בתוכנית לימדה אותנו שוב כי בכל משפחה ישראלית ממוצעת ישנן אותן הבעיות ולמוצר כזה יכול הקהל להתחבר.

רן שריג במחוברים


על הדמויות של מחוברים :

הדמויות במחוברים אינן דומות אך יש להן מכנה משותף : הם כולם רוצים להיחשף מול המצלמות. מחלק מהמשתתפים ביקשו להשתתף בתוכנית וחלק אחר ביקש להשתתף בתוכנית אך אין ספק שהתוצר הסופי מושלם.
חמשת המחוברים הם : רן שריג, תסריטאי שאוהב מריחואנה, נשוי ואב לשלוש בנות אשר מנסה להתמודד עם העומס היום יומי של המשפחה. דודו בוסי הוא סופר ואוהב אלכוהול. שי גולדן הוא איש משפחה מהברנז'ה, לואיס אדרי הוא נער שמסניף דבק מגע ושותה אלכוהול תוך שאלות קיומיות וישי גרין הוא איש היי טק עשיר במיוחד ונשוי. 

המחוברים לפעמים עושים דברים שנויים במחלוקת ואין ספק כי כל אחד יכול למצוא באיזה מחובר תכונות אופי אותן הוא לא מחבב, אך בכל זאת, כל גבר ישראלי יכול למצוא לו דמות אליה הוא מתחבר באמת ולכן כל כך הרבה אנשים מתמכרים לתוכנית.

מחוברים


למה הסדרה מחוברים הפכה להצלחה גדולה כל כך ?

הישראלים אוהבים ריאלטי וכבר מיצינו כמעט כל אופציה תחרותית של תוכניות ריאליטי בהן ניתן לדחוף כמה צעירים וצעירות לאותו המקום ולראות מה יקרה. כיום אנשים נהנים מהריאלטי הכי אמיתי, ממש כמו זה שבסדרה מחוברים. הדמויות נחשפות לחלוטין מול המצלמה ולמרות שבתוכנית אין את העיסוק מיהו הגבר הישראלי המושלם אלא מיהם הגברים הממוצעים, הם עדיין מצליחים לשבות את לב הצופים.

במהלך העונה יש לצפות לשינויים רבים לטוב ולרע מכל המחוברים, יש מהם שיידעו כיצד להתמודד עם החשיפה בצורה נעימה ויש שירחיקו לכת עם עצמם אך אין ספק כי כל הדמויות של הסדרה הן דמויות מרתקות ומעניינות והסדרה מומלצת לכל מי שאוהב דוקומנטריה אמיתית.  

מחוברות 2


הכול על מחוברות 2 :

מחוברות 2 היא עונת ההמשך לסדרה הדוקו ריאליטי מחוברות. מדובר על חברות נשים שלהן אין קשר אחת עם השנייה, הן מצלמות את חייהן במצלמת וידאו שניתנה להם מההפקה וחושפות את עצמן לקהל הרחב ברגעים אינטימיים בחייהן. 

הן מצלמות את הדייטים שלהן, את החברים שלהן, את המשפחה, בני הזוג, את הריבים, ההשלמות, העבודה ואת ההתלבטויות שלהן בינן ולבין עצמן. מחוברות 2 כמו עונתה הקודמת ליהקה לשורותיה נשים מפורסמות ומפורסמות פחות, בעונה הראשונה ישנה אפילו תלמידת תיכון לא מוכרת.  




קצת רקע על קודמתה של מחוברות 2 :

מחוברות 2 היא סדרת ההמשך למחוברות. הסדרה עסקה בחיי היום יום של חמש נשים אשר הסכימו לחשוף את עצמן למול המצלמות. מדובר על יומני וידאו אינטימיים במיוחד בהם אין כל הגנות ולצופים ניתנת הזדמנות חד פעמית לחדור לחייהן של אותן הנשים.
הנשים מתבקשות בכל יום לחשוף את עצמן למול המצלמות לפחות לשעה אחת, חשיפה זו לא מותירה להן אפשרות להשאיר מסכות וכך הצופים מקבלים אל המסך נשים אמיתיות בשלל סיטואציות בחייהן.

קצת על הדמויות של העונה הראשונה :

דנה ספקטור, בלי ספק הדמות הבולטת ביותר של הסדרה. דנה בת 37, נשואה ואלכס ואם לילדה בת שנתיים. דנה נמצאת במשבר אמצע החיים וזאת למרות שיש לה טור מוצלח בעיתון, בעל חתיך וילדה מתוקה. דנה שואלת את עצמה ללא הרף במהלך התוכנית האם אלו החיים אותם היא ביקשה לעצמה, היא פתוחה לחלוטין למול המצלמה ומספקת לצופים הצצה נדירה לחייה.

הבאה בתור היא חנה רטינוב, תלמידת תיכון אשר מתעדת יומן התבגרות למול המצלמה עם כל מה שכרוך בחיי ההתבגרות של חיי נערות בישראל.

ליאת בר און היא גרושה בת 36 בלי ילדים, החיפוש שלה אחר הגבר המושלם איתו תתחתן ותביא ילדים מספקת לצופים הצצה אל עולם הדייטים, הריגושים והאכזבות.

מירי חנוך, אולי הדמות היציבה והעסוקה שבחבורה. היא בת 42, יש לה שלוש בנות וכל כולה עסוקה במרוץ החיים אשר סובב את העבודה, הבעל, הבנות והאני שלה. 

אליזרין וייסברג היא סטודנטית בת 22 בשנקר אשר המציאה את צמה באינטרנט בדמות זרובבלה – נערה שחייה חיים ורודים וסקסיים.



מחוברות 2 –  תקציר :

בסתיו 2010 תעלה מחוברות 2 לאוויר וכולנו נוכל לראות מיהן הדמויות החדשות אשר לחייהן נוכל להציץ. אחת הדמויות היא מיקרה קרני, האחרת היא העיתונאית דינה אברמסון והשלישית היא המסעדנית ננה שרייר.

יום חמישי, 4 בנובמבר 2010

היפה והחנון 2


להיות יפה זה לא קל כמו שכולם חושבים, נכון הרבה יותר קל להסתדר בחיים, מספיק חיוך אחד כדי להיכנס למועדון, מסעדה או כל מקום בילוי אחר שעושה סלקציה לאורחים שלו, מספיק לבקש יפה ולעשות פרצוף חמוד כדי לקבל מה שאת רוצה.


אבל כשמגיעים למקומות הדורשים קצת יותר ממראה מצוין, כמו מקומות עבודה או לימודים גבוהים היופי לא ממש עוזר להתקבל, להפך הוא גורם לאנשי המקום מיד לחשוב על הסטיגמה של יפה וטיפשה.

בניגוד ליפות יש את החנונים, שהם לאו דווקא אנשים לא יפים אלא פשוט לא מטופחים ולא אסטטיים. כאשר הם רוצים להיכנס לכל אותם מועדונים אליהם נכנסות הבחורות היפות הם נתקלים בסלקציה מבישה אך כאשר הם מגיעים עם הידע הרב שלהם למקומות עבודה וללימודים הדלתות נפתחות עבורם במהירות.
בעקבות זאת לבנות היפות ולבנים החנונים אין מקומות מפגש וחוץ ממפגשים אקראיים ברחוב אין בניהם אינטראקציה והם לא ממש מכירים אחד את השנייה.

היפה והחנון 2 בדיוק כמו בעונה הראשונה מפגישה בין שני העולמות האלו.

היפה והחנון 2 – למה לצפות בתוכנית?

לא משנה אם צפיתם בעונה הראשונה של היפה והחנון או לא, בתוכנית היפה והחנון 2 אתם חייבים לצפות. החיבור בין הבנות היפות לבנים החנונים הולך להיות מעניין. הסיטואציות הרבות בהן יעמדו הזוגות (שמורכבים מחנונים ויפות) הן לא קלות ועליהם לעבור משימות רבות בדרך אך הפרס.

הבנות יצטרכו ללמוד מוסיקה קלאסית, מדע ועוד והבנים יצטרכו ללמוד על ספורט, היגיינה, טיפוח ועוד. על המשתתפים לשתף פעולה אחד עם השנייה כדי לנצח וכשמדובר בשני אנשים שהם שונים כל כך לעיתים יש מריבות וסיטואציות שטרם ראיתם כמותם.

איפה עוד תוכלו לצפות במפגש יפה כזה חוץ מבתוכנית היפה והחנון 2? האינטראקציה בין הזוגות מעניינת מהרגע בו הם נפגשים, במהלך כל התוכנית ועד הרגע בו הם נאלצים להיפרד בעקבות הדחה או הזכייה בפרס הגדול.

היפה והחנון – לא עוד ריאליטי

בארץ יש תוכניות ריאליטי רבות, היפה והחנון 2 זוהי ריאליטי מסוג אחר, היפה והחנון 2 היא תוכנית שמלמדת את הנוער והמבוגרים שצופים בה שיופי זה לא הכול בחיים ושגם חוכמה זה לא הכול בחיים.

משתתפי היפה והחנון 2 הם 11 זוגות שילמדו בכל יום אחד על השנייה ותוך כדי ילמדו גם אותנו – הצופים. היפה והחנון 2 צולמה בווילה מפוארת במרכז הארץ, הווילה כוללת בריכת שחיה וחצר גדולה, שם מבלים המשתתפים במשך שמונה שבועות.

בלו נטלי


בלו נטלי - הסדרה
בלו נטלי מתחילה בשני סיפורים מקבלים, האחד מספר על משפחה אשדודית, זוג הורים ושתי בנותיהן, האחת מובטלת (דפנה דקל) כבר שנים ונשואה לבעל אוהב שפשט את הרגל (צביקה הדר) והשנייה רופאת שיניים הנשואה לבעל מצליח(יפתח קליין) שעובד עם אביה בעסק המשפחתי בעלות על יאכטה שמטרתה היא הפלגות בארץ ובקרבת הארץ למטרת הפלגות אישיות או למטרת מסיבות.

בתחילת הסדרה אבי המשפחה מודיע בשמחה על הצטרפותו של חתנו לעסק המשפחתי בעקבות פשיטת הרגל של העסק שלו. במקביל לסיפור המשפחתי מסופר על שתי אחיות שמגיעות ממדינות חבר העמים לפגוש את הסוכן שהבטיח להן עבודה כמטפלות סיעודיות בארץ ישראל.



הבנות פוגשות את הסוכן בתורכיה, הוא פוגש אותן במלון מפואר ומבקש מהן את הדרכון על מנת לסדר את אשרת הכניסה לארץ ומסמכים אחרים הנדרשים לעובדים כאן, אחת מהאחיות חושדת אך משתכנעת בסופו של דבר והן מוסרות לו את הדרכון, הצופים של בלו נטלי יודעים מה יהיה גורלן של שתי הבנות ויודעים בעקבות הסיפורים הרבים המופעים בחדשות מדי פעם שהבנות מיועדות לעבוד בזנות ולא כמטפלות. לחדר של הבנות מצטרפות עוד שתי בנות שגם כן מגיעות מחבר העמים כשאחת מהן מסבירה להן בחצי לגלוג מה מטרת הנסיעה שלהן.

הסיפור המשותף של בלו נטלי מתחיל כאשר שני הבעלים נוסעים לטורקיה עם האוניה  להפלגה לכיוון אחד למטרת ירח דבש. בתורכיה מחכה הסוכן של הבנות משוחח עם הבעל המצליח לגבי ההפלגה חזרה שתיקח את הבנות ארצה. כשגיס מבין שלא מדובר בתיירות אלא בבנות שלא יודעות את מר גורלן הוא כועס על כך שגיסו סיבך אותו בפעולה לא חוקית זו ומאוד מרחם על הבנות. בסופו של דבר הוא משתכנע והם מפליגים ארצה.

מדוע נקראת הסדרה בלו נטלי

שם היאכטה הוא בלו נטלי והיאכטה היא זו ש"מעלה" את הבנות לעבוד בארץ. מעבר לכך בפרק הראשון מתבקשות הבנות שמגיעות לתורכיה לומר סיסמה לסוכן שלהן על מנת שידע שהן הבנות המיועדות והסיסמה היא – נטלי.

השילוב היפה בסדרה על העסק המשפחתי בלו נטלי לעסק המלוכלך של יבוא הזונות לארץ הופך את העלילה של בלו נטלי לכובשת ומרתקת. אין צורך לצפות בפרקים רבים או ביותר מחמש דקות בסדרה כדי להבין שמדובר בסדרה איכותית. בלו נטלי מספרת מעבר לסיפורים הרגילים של היחסים הקשים והמסובכים במשפחה ובעסק המשפחתי גם על נושא כאוב שלא מדברים עליו הרבה.