יום שני, 22 בנובמבר 2010

חיים אחרים



חיים אחרים היא אחת התוכניות הסוחפות בטלוויזיה. עוד דרמה מהחיים, דרמה שמביאה את המורכבות של החיים אל המסך. קשה להאמין כמה שהחיים בישראל מזמנים מורכבויות, משברים ויחסים מורכבים עם הסביבה. עוז זהבי מצליח להכיל את המורכבות הזו ולקחת אותנו למסע בעקבות החיפוש הפנימי, הכנות עם הסביבה וההתנגדות העזה של החברה לשינוי. 

הערות על חיים אחרים ועל החיים בכלל

דת – הדת נתפסת בצורה שונה ע"י כל אחד מאיתנו. עבור חלק מאיתנו מדובר בחלק מהחיים, חלק חיובי לחלוטין, משמעות החיים אולי. עבור החילונים, מדובר לפעמים במשהו זר, מנוכר ולא אמיתי. בכל אופן, יש משהו מחייב בדת, בחברה הדתית ובעולם המצוות היהודי. החזרה בשאלה תמיד תתלווה ברגשות של יציאה לחופשי, שחרור ואובדן שליטה. בעולם החיצוני החופש הוא די מוחלט. יש בזה משהו חופשי ומרגש אבל גם מסוכן. 

הקצב הנכון – חזרה בשאלה יכול להתבצע בקצב איטי או בניתוק מהיר ומוחלט. הדבר תלוי מאד ברקע ממנו באים: כיפה סרוגה, חרדים, משפחה לוחצת, השלב בחיים... במקרה של חיים אחרים, עוז זהבי נאלץ לעשות ניתוק די חזק, כי כל עולמו דתי וכל עולמו הישן מאד ביקורתי כלפי השינוי שהוא עובר. פעמים רבות נדרש ניתוק כדי להתחיל דרך חדשה, אחרת הלחצים חזקים מדי. אביו של עוז זהבי יכול לפרש זאת כחוסר כבוד או גסות, אבל מדובר בהישרדות קשה ובהחלטה אמיצה של עוז.




פינג פונג – ההתמודדות של חוזר בשאלה, כמו שאנחנו רואים במהלך חיים אחרים, היא ממש לא קלה. עולם חדש עם נורמות חדשות, פתיחות חסרת גבולות והרבה תחרות. בקיצור קשה. יש הרבה אנשים שבמשבר הראשון יחזרו חזרה אל הבית, יחזרו אל החיים הקודמים. חיים אחרים מראה את ההתמודדות הזו. עוז זהבי מתקשה, חוזר קצת לבית, אבל חוזר חזרה אל הריקוד. המזל שלו הוא שהוא מצא גם אהבה וגם משמעות דרך הריקוד. יש לו לאן לחזור, יש לו כבר התחלה חדשה.

חיים אחרים והציבור הדתי – יכול להיות שהציבור הדתי לא אוהב תוכניות כמו חיים אחרים. הן מציגות את הציבור הדתי באור לא כל כך מיטיב. קיים תמיד פחד בציבור הזה מפני חזרה בשאלה והתבוללות. העולם של היום הוא עולם הרבה יותר פתוח ובלי סודות. יחד עם זאת, כל אדם דתי יודע גם שיש הרבה אמת בסדרה הזו. יש לקהילה הרבה השפעה בציבור הדתי ומהלך של חזרה בשאלה הוא בגדר רעידת אדמה. פן ירבו תוכניות אמיתיות כמו חיים אחרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה