יום שישי, 29 באוקטובר 2010

טיולים בברצלונה


כל מה שרציתם לדעת על טיולים בברצלונה :

ברצלונה היא עיר נמל ספרדית של הקהילה האוטונומית קטלוניה, היא נחשבת לאחת הערים היפות בעולם ולכן היא גם יעד תיירותי נהדר למאות אלפי תיירים בכל שנה. טיולים בברצלונה הם חוויה בפני עצמה, העיר מציעה לתיירים אין ספור אטרקציות ובכדי להספיק את כולם יש צורך בכמה ביקורים. למעוניינים בטיול אחד ממצה, יש לתכנן את הטיול במדויק.

אמצעי התחבורה בעיר ברצלונה נוחים במיוחד, בעיר יש רכבת תחתית, רכבת רגילה, מוניות וקווי אוטובוס לכל מקום כך שנוח במיוחד להתנייד ממקום למקום. רצוי לרכוש מפה של העיר ולברר על יעדי התיירות המועדפים כדי שיהיה נוח יותר לטייל בעיר.  

טיולים בברצלונה


אתרי תיירות מומלצים בעת טיולים בברצלונה :

העיר ברצלונה מציעה מגוון רחב של אטרקציות וכאמור לא ניתן להספיק את כולם בביקור אחד, להלן כמה מהמקומות המומלצים לטיול בעיר :

מוזיאון השעווה בברצלונה



 

  • מוזיאון השעווה : מדובר על מוזיאון נהדר בו מוצגות בובות שעווה כמיטב מסורת הערים המתויירות בעולם.
  • מוזיאון פיקסו : במוזיאון זה תוכלו ללמוד על תחילת דרכו של האמן פיקסו, במוזיאון סקיצות רבות מימי נעוריו ותמונות מהתקופה הכחולה. המוזיאון מתאים במיוחד לחובבי האומנות.
  • שוק בוקריה : שוק אוכל הומה אדם, זהו שוק מפורסם מאוד בקרב שווקי אוכל בעולם. מדובר על שוק מסודר אשר מתאים לחובבי האוכל למיניהם.
  • כיכר קטלוניה : הכיכר המרכזית של ברצלונה. טיולים בברצלונה לא יכולים להיות שלמים ללא ביקור באתר זה. בכיכר מזרקות רבות, פסלים, חנויות רבות וחיי לילה שוקקים.


אתרים נוספים מומלצים בעת טיולים בברצלונה :

אחד ממסלולי הטיול המומלצים למטיילים בברצלונה הוא הטיול להר היהודים אשר נקרא בספרדית מונז'ואיק. מדובר על גבעת חמד אשר משקיפה על נמל העיר. לגבעה זו יש היסטוריה ארוכת שנים אשר מתקשרת גם לעם היהודי בכך ששימשה בעבר כבית קברות ליהודים. מן הגבעה הנוף קסום ואין ספק כי מדובר באחת הפינות הייחודיות של העיר.

מומלץ לטייל לאורך הרמבלה, שדרה זו היא שדרה מפורסמת משום שהיא מחברת בין כיכר קטלוניה ובין פסל קולומבוס אשר ניצב ליד הים. מדובר על טיול לאורך הרובע הגותי של העיר. טיולים בברצלונה לא יכולים להיות שלמים ללא מופעי הרחוב המרהיבים וטיול בשדרה זו הוא בדיוק הטיול לחוות את כל מופעי הרחוב הייחודיים שיש לעיר להציע כולל מופעי חיות, מופעי פסלים חיים, דוכני מזון ותמונות ועוד. 


צימרים רומנטיים


צימרים רומנטיים הם סיבה מצוינת לעזוב הכול ולצאת לבילוי רומנטי של לילה או יותר ולשכור צימר רומנטי. בחורף כאשר הגשם דופק על החלון והרוחות מנשבות אין כמו לשבת בצימר מול האש המרקדת באח, מול נוף מהמם ועם סרט מתח במערכת הקולנוע הביתית. צימרים רומנטיים הם התשובה לכל מי שרוצה לרענן את האהבה , לצאת מהשגרה ולבלות עם בן זוג אוהב ואהוב. צימרים רומנטיים מאובזרים בכל מה שאתם חולמים. בג'קוזי גדול, בשמני אמבט וסבונים ריחניים, במגבות גדולות ועוטפות ובכלי מיטה מלטפים ומפנקים. גם המטבחים בכל הצימרים הרומנטיים מאובזרים ומלאים פינוקים קטנים ומתוקים.


צימרים רומנטיים - איך תבחרו את הטוב ביותר?
  • לפי המיטה - בצימרים רומנטיים יש מיטות גדולות ורחבות עם מזרונים נוחים .

מיטה בצימר רומנטי

  • לפי הג'קוזי -  צימרים מפנקים הם בעלי ג'קוזי גדול המתאימים לזוגות אוהבים. לעתים הג'קוזי נמצא במרכז החדר ולעתים הוא בחוץ בין ההרים והנוף הקסום.
  • ארוחת בוקר - כאשר נוסעים לחופשה רומנטית בצימר זוגי אין כמו ארוחת בוקר גדולה וטעימה. בעלות צימרים רומנטיים רבים יפנקו אתכם במאכלים בלתי שגרתיים מעשה ידיהן.
  • מטבחון - צימרים לאוהבים מצוידים במטבחון מאובזר. לא צמיד מתחשק לצאת לאכול מחוץ לצימר לכן, חשוב שהמטבח יהיה מאובזר ומלא, ותוכלו להכין ארוחה טעימה בלי לצאת לאכול בחוץ.
  • בימות החמה ברכה פרטית ומפנקת היא שיקול חשוב בבחירת הצימר . בצימרים רבים יש ברכות שחייה פרטיות המיועדות רק לדיירי הצימר.
  • בצימרים רומנטיים חייבת להיות מערכת קולנוע ביתית עם מבחר של  סרטים מכל הסוגים.

צימרים רומנטיים
  • לפי המחיר - חשוב לדעת כי המחיר משתנה לפי עונות השנה ולפי היום בשבוע. סופי השבוע תמיד יקרים יותר. כאשר עורכים סקר שווקים חשוב להשוות את המחיר על בסיס נתונים שווים.


צימרים רומנטיים - טיפים ועצות טובות

  • בעת ההזמנה חשוב לבדוק אם יש חנייה על יד הצימר. בעלי צימרים רבים לא מאפשרים חניה על יד הצימר. גם אם לא תצאו מהצימר טוב לדעת כי המכונית חונה על יד.
  • אל תשכרו צימר אם לא יצרתם שיחה נעימה, כבר בטלפון הראשון
  • עם בעלי הצימר. לא נעים לבלות חופשה ולהיתקל באנשים לא נעימים.
  • אם אתם מגיעים לחופשה עם חיות הבית, בקשו רשות מבעלי הצימר לפני שאתם חותמים הסכם.

יום רביעי, 20 באוקטובר 2010

דם טבורי

בנק דם טבורי – למי זה טוב?
כבר כשני עשורים אנו יודעים כי קיים דם טבורי ויכולים לומר מהי משמעותו וחשיבותו של הדם הטבורי להשתלות, אך עד אז לדם הטבורי לא הייתה שום חשיבות. תינוק שהגיח לעולם טופל יפה והונח על החזה של אימו, בזמן שחבל הטבור והשליה היו נזרקים משום שלא היה בהם שימוש. 

בריאות המשפחה

לאחר שגילו את האיכות של הדם הטבורי ואת איכות תאי הגזע הטהורים שנמצאים בדם הזה, הוקמו בנקי דם טבורי מיוחדים שיועדו לאיסוף הדם הזה ולשמירה עליו בתנאים האופטימאליים. בנק דם טבורי יש במקומות רבים בעולם, כולל ישראל, ויש מספר דברים שצריך לדעת על בנק דם טבורי.

מהן העלויות של בנק דם טבורי
שמירת דם טבורי היא לא משהו שניתן לעשות אותו בחינם, אלא אם כן מדובר בבנק ציבורי, אך אם רוצים לשמור את הדם בבנק פרטי מיוחד לדם טבורי, יש לדעת באיזה בנק דם עושים זאת. חשוב מאוד לבדוק מהן העלויות של אחסון הדם ומהו המחיר של השמירה עליו. 

סקר שוק בין הבנקים השונים, בין אם בארץ ובין אם בחוץ לארץ, יראה לנו שיש הבדל בין הבנקים השונים, ומכיוון שכל אחד מן הבנקים יכול להציע תנאי שימור אחרים, הוא גם יכול לתת הצעת מחיר שונה. בנק דם טבורי הוא פיתרון מצוין, אך יש לדעת מהן העלויות.

הקפאה נכונה של הדם הטבורי
לכל בנק דם טבורי יש את המדיניות שלו לגבי הקפאת הדם לצורך שימורו וחשוב מאוד להכיר את פרטי ההליך הזה על מנת שניתן יהיה לבחור בבנק הנכון. כל זוג הורים שחושבים על שימור הדם הטבורי של הרך הנולד יצטרכו להחליט על הבנק שבו הדם יישמר, ולצורך העניין יהיו צריכים ללמוד מעט על הנושא ולהבין את תהליך ההקפאה עצמו. 

מדובר בהליך הדרגתי שמגיע בסופו של דבר לכדי מינוס של 180 מעלות, והשימור יהיה אופטימאלי בדרך הזו. צריך לדעת שהליך ההקפאה נבחן כל הזמן ומפוקח כיאות, שלא כן הרי הדם המשומר ייהרס ולא ניתן יהיה להשתמש בו. 

דם טבורי

עלויות הפוליסה ותנאי הביטוח
כאשר מחפשים בנק דם טבורי יש לוודא מהם תנאי פוליסת הביטוח שבמסגרתן משמרים את הדם הטבורי. ישנן פוליסות שונות והדאגה הראשונית היא לבני המשפחה הקרובה, מאחר והדם הטבורי מתאים לבעל הדם עצמו ולבני המשפחה הקרובים באחוזים מופחתים. אין גוף רשמי שיכול לאכוף את תנאי השימור ואת ההבטחה להפעלת הפוליסה כראוי, ולכן מעבר למחיר שיכול לפתות, גם צריך לקרוא בין השורות.

יום שלישי, 19 באוקטובר 2010

טרקטורונים למכירה


באתרים של מכירת מוצרים, בין היתר, טרקטורונים למכירה הם עסק מצליח ביותר. ההערכות האחרונות  דיברו על מחזור מכירות של מאות מיליונים. טרקטורונים למכירה באתרי גברים, כלומר אתרים המספקים שירות של מכירת מוצרי גברים, מסייעים למחזור המכירות של האתר יותר מרוב המוצרים האחרים.

אפשר להבין למה אתה כגולש, מחפש טרקטורונים למכירה באינטרנט. למוצרים אילו יש הרבה שימושים וגברים המחפשים טרקטורונים למכירה באינטרנט יכולים לבוא ממגוון מגזרים עקב השימושים השונים של המוצר. טרקטורון הוא כלי רכב בטוח יחסית וכייפי לטובת נסיעות בשטח בדרכי עפר , ולטיולים בטבע, במיוחד בשטחי הגליל ורמת הגולן.

טרקטורונים למכירה באינטרנט הם קלים וניידים ואלו בעלי יכולת מעבר טובה יחסית בשטחים קשים. מלבד טיולים, הם גם טובים למקרים בהם נוח יותר או מהיר יותר לנוע בשטחים שאינם סלולים. כך למשל הם עשויים לסייע לאנשים העובדים בחיק הטבע, כגון חקלאים, רועי צאן, אנשי רשות שמורות הטבע ועוד. הם גם מצוינים לצעירי הקיבוצים והמושבים.  
טיולי טבע סוחפים


יתרה מזו,  בעוד טיולי ג'יפים מיועדים בעיקר לעשירונים העליונים ולבעלי המשפחות, הרי שטרקטורון הינו כלי רכב אשר ניתן ללמוד לרכב עליו בקלות ובמהירות יחסית, ובגיל צעיר, ולרכוש במחיר (יחסית) שווה לכל נפש. הוא יציב בהשוואה לאופנוע, אך עדיין נותן את אותה תחושת חופש שרכיבה על אופנוע נותנת. 

אם אתה נער, חיפוש טרקטורונים למכירה באינטרנט יכול בעיקר להועיל לך. להרבה נערים אין סבלנות לחכות עד לקבלת רישיון על רכב או על אופנוע. כל נער בין 16 יכול לקבל רישיון על טרקטורון לנסיעה רק בדרכים עירוניות. חשוב גם לציין כי מספר תאונות הדרכים הקטלניות בתוך המושבים נגרם כתוצאה לא ראויה של שימוש בטרקטורונים. 
טרקטורונים למכירה


כל המחפשים טרקטורונים למכירה באינטרנט צריכים לשים לב לפרטים הבאים. על פי אגף תאונות הדרכים במשטרת ישראל, יש עלייה מדאיגה במספר תאונות הדרכים הקטלניות בתוך המושבים עם טרקטורונים. עלייה זו נובעת מכך שהורים מבוגרים נוסעים עם הטרקטורונים עם הילדים עליהם בתוך המושבים וכאשר מתרחשת התאונה הכי קטנה היא בקלות הופכת לקטלנית עקב הישיבה הלא יציבה של הילדה.

לעומת זאת, אתרי אינטרנט המציעים טרקטורונים למכירה, לא מעידים את הגולשים בסיכון. יתרון יחסי של טרקטורון בנסיעות עירוניות הוא המהירות הקטנה יחסית. טרקטורון יכול להגיע אך ורק למהירות של 50 קמ"ש מקסימום. ולכן אם נערים לא מנוסים עולים עליו, התאונות פחות קטלניות כי המהירות לא גבוהה.

טיולים בפירנאים


טיולים בפירנאים בספרד - לאוהבי הז'אנר
טיולי לחו"ל הפכו להיות אחת מן האטרקציות הנפוצות ביותר בעולם כולו בכלל ובישראל בפרט. מדי שנה מיליוני ישראלים יוצאים את גבולות הארץ, מכל סיבה שהיא ומבקשים למצות את החופשה היקרה שלהם בסגנונות טיולים שונים.

אחד מסוגי הטיולים המהנים שנכנסו בשנים האחרונות הם טיולי הג'יפים, וכל מי שאוהב לנהוג בג'יפ, או מתעקש לצאת לטיולי ג'יפים בשבילי הארץ השונים, יכול גם לנסות את טיולי הג'יפים במקומות המיועדים לכך בעולם. טיולים בפירנאים הם אטרקציה נפוצה ופופולארית מאוד, על כל המשתמע בכך. מדובר בטיולים מאורגנים של שבוע או  עשרה ימים, תלוי באופי הטיול, כאשר במהלך הימים הללו חוצים הטיילים עם הג'יפים את אחד המקומות המדהימים ביותר בעולם מן הבחינה הזו, את רכס הפירנאים. 

טיולים בפירנאים


צפון ספרד – איזה נופים
טיולים בפירנאים ובצפון ספרד כולה (בג'יפים או רגלית זה לא משנה בכלל), מביאים את כל מי שעובר אותם לחשוב על המקום שלנו על פני כדור הארץ. מדובר ברכס הרים המשתרע על פני 450 קילומטרים, פחות או יותר, כאשר הרכס מהווה מעין גבול טבעי בין ספרד לצרפת, ויכול להגיע עד לגובה של כ-3,400 מטרים בנקודות הגבוהות שלו.

את הטיול חווים מכל בחינה אפשרית, הן מבחינה קולינארית, מבחינת נופים מדהימים וכמובן גם מבחינת פולקלור. מדובר בתרבויות שלא ראו אל מול עיניהן את התפתחות התרבות שמסביב, מאחר והן קיימות על רכס ההרים המדובר, וההתפתחות שלהם התרחשה באופן עצמאי, וזה מראה מרגש לראות כיצד תרבויות שונות התפתחו אחרת. טיולים בפירנאים כוללים אלמנטים רבים.

חוצים קילומטרים רבים ושנות התפתחות
טיולים בפירנאים מתחילים לרוב בטיסת בוקר מנתב"ג, ועם ההגעה לספרד, חותמים על הג'יפים, עוברים את התדריכים הרלוונטיים ומתחילים בנסיעה. במהלך הנסיעה לאורך ימי הטיול ישנן עצירות רבות בכל מיני פארקים מרשימים ביופיים, במלונות מאוד יוקרתיים ומפנקים, וכמובן שלא חוסכים בהפעלות לכל המשפחה, לכל מי שרוצים גם להפוך את הטיול הזה למשפחתי.

עם איזו חברה כדאי לערוך טיולים בפירנאים
יש מספר חברות שמציעות את חבילות הטיולים הללו. כל חברה מציעה מגוון הפעלות ומסלולי טיולים, ולרוב מדובר במסלולים יחסית קבועים, אך יש לראות מה מציעה כל חברה מבחינת שירותים נלווים למחיר הנקוב. סקר שוק והשוואת מחירם יכולים לעזור. 

אתרי סקי בפירנאים

 חשוב מאוד לעבור על כל הפרטים הטכניים וגם רצוי שיהיה לחברה ניסיון של שנים בתחום. כדאי לבדוק מה קורה במידה ואין את הג'יפים שהוצעו במעמד רכישת החבילה, או מה טיבו של הביטוח לאורך הטיול ועוד.

יום שלישי, 12 באוקטובר 2010

רפלקסולוגיה

רפלקסולוגיה היא שיטה עתיקה לאבחון ולפתרון של בעיות גופניות. תורת הרפלקסולוגיה טוענת כי כף הרגל משקפת את הבעיות הגופניות של האדם . כל נקודה בכף הרגל משקפת איבר אחר. יש מטפלים הטוענים גם כי כף הרגל משקפת גם בעיות נפשיות וכי רפלקסולוגיה עשויה לעזור ולהקל גם בתחום זה.

כבר במצרים הקדומה התגלו ממצאים המעידים על טיפולי רפלקסולוגיה.  בשנות העשרים הגיעה תורת הרפלקסולוגיה אל המערב כאשר רופא אף אוזן גרון אמריקאי, בר פיצג'רלד, גילה כי מגע ולחצים עדינים על נקודות מסוימות בכף הרגל מאיצים תהליכי החלמה ומקלים על כאבים באזורים שונים בגוף.
כל איזור בכף הרגל משקף איבר אחר בגוף האדם.
רפלקסולוגיה– דוגמות לאבחונים נפוצים

  • המטפלים בשיטת הרפלקסולוגיה ישימו לב ליבלות מוזרות, לחריצים, לצבעים חריגים ולמצג אצבעות הרגליים, כל אלו ועוד משקפים בעיות באיברים שונים בגוף.

  • כאשר אצבעות כף הרגליים מונחות זו על זו ולא זו לצד זו  - יש סיבה לחשוש כי המטופל סובל מכאבי ראש או מוטרד מבעיות שונות.

  • כאשר אצבעות הרגליים אדומות  -  ייתכן והסיבה היא דאגות ובעיות בלתי פתורות.

  • הריאות, הוושט והלב משתקפים בכריות הרגליים. יבלות חריגות מעידות על בעיות, ייתכן גם בעיות נפשיות. המטפלים בשיטת הרפלקסולוגיה טוענים כי החלק האמצעי של הרגל מתייחס למערכת העיכול ואילו העקב מתייחס לאזור האגן.

  • במשך הטיפול שוכב המטופל על ספת הטיפולים באווירה נינוחה ורגועה . המטפל בודק את כפות רגליו, שם לבו למצבים חריגים , מאבחן את הבעיות ומנסה להקל עליהן בעזרת מסאג' ולחיצות בנקודות המתאימות.


רפלקסולוגיה לעזרת הילדים הסובלים מבעיות קשב

ילדים רבים סובלים מבעיות קשב וריכוז. בדרך כלל מטופלים ילדים אלו בתרופות פסיכיאטריות כמו ריטלין ועוד. תורת הרפלקסולוגיה מציעה טיפול שונה לפתרון בעיות הקשב והריכוז. לדעתם, כפות הרגליים הם אלה המהלכות על הקרקע והן אלה המחברות אותנו אליה ומסמלות יציבות וביטחון. 
רפלקסולוגיה מתאימה לכל הגילאים.
טיפול בשיטה של רפלקסולוגיה מעניק למטופל חיבור אל האדמה ומסייע לילדים ברכישת הביטחון הקיומי. כאשר מטפלים בכפות הרגליים של התלמיד הסובל מהפרעות קשב אפשר לסייע לו ולהעניק לו את היציבות ואת הרוגע החסרים לו. 

אסטרולוגיה


אסטרולוגיה – לגלות את העתיד
הרבה אנשים נמשכים לתחום של אסטרולוגיה אך לא מבינים בדיוק איך ניגשים לתחום. בסופו של דבר כל אחד מאיתנו רוצה לדעת עוד אינפורמציה על העתיד. מה יהיה איתי בעוד שנתיים? יהיה טוב? אמצא אהבה? אצליח להביא ילדים לעולם?


במאמר הקצר הזה ננסה להסביר על הכלים הבסיסיים של אסטרולוגיה, איך עובדים איתם ועל אילו שאלות ניתן לענות איתם. אסטרולוגיה היא כלי פשוט מדהים. כדי להפיק ממנה את המירב, חשוב לבחור אסטרולוג או אסטרולוגית עם ניסיון רב ועם מיומנויות של העברת מסרים בצורה ברורה ואחראית.


מפה אסטרולוגית
מפה אסטרולוגית היא הבסיס לכל חיזוי אסטרולוגי. בעולם של אסטרולוגיה, מפת הלידה שלכם היא כמו תעודת הזהות שלכם. במפת הלידה ניתן לראות את המיקומים של כל כוכבי הלכת החשובים כלפי כדור הארץ ברגע המדויק בו נולדתם.
יש לכך משמעות אדירה! כל כוכב וכל מזל ברקיע מסמל אנרגיות שונות ותחומים שונים בחיים. כך הירח מסמל את העולם הרגשי שלכם בעוד מאדים מסמל את האנרגיה האגרסיבית והפעילה שלכם.   המפה כוללת את כל האינפורמציה לגבי הגלגול הנוכחי שלכם ואסטרולוג מיומן מסוגל לשאוב ממנה המון מידע שימושי.


אסטרולוגיה – מה צופן לי העתיד?
באמצעות מפת הלידה, אסטרולוג מקצועי יוכל לעזור לנו להבין איזו תקופה עוברת עלינו ומה מצפה לנו בשנה הקרובה. בד"כ לא מומלץ לנסות להתנבא להרבה שנים קדימה – שנה מספיק. הרי יש כוכבים שתומכים בנו ומביאים תקופות של מזל ושפע. לעומתם יש כוכבים כמו שבתאי שמביאים התמודדות קשה וניפוץ חלומות.


אם אנחנו מזל אריה למשל ושבתאי נכנס כעת לשנה וחצי למזל אריה, מדובר בשנה מאתגר. שבתאי "ידרוש" מאיתנו להתמודד עם המציאות, לעבוד קשה ולא לחיות בחלומות או בריחוק מהמציאות. יש בזה דבר מאד מרגיע! שכן גם אם קשה לנו עכשיו, אסטרולוג יכול להראות לנו מתי הלחץ צפוי להשתחרר...


אסטרולוגיה ואהבה
בד"כ רוב האנשים הולכים אל אסטרולוג כדי לקבל ייעוץ אישי – מה יהיה איתי... מתי אתחתן... וכו'. העניין הוא שיש כלים של אסטרולוגיה שמאפשרים לבדוק התאמה זוגית בצורה מאד מדויקת. כדי לבדוק התאמה בודקים קודם כל התאמה בין מזלות.

בד"כ אש הולך טוב עם אויר ומים הולך טוב עם אדמה... אבל זו הכללה! בדיקה יסודית יותר תבדוק את ההתאמה ברמת התקשורת וברמת הרגש! בתחום האהבה חייבים למצוא אסטרולוג מומחה – וכך חוסכים הרבה זמן בחיפושים!

יום שני, 11 באוקטובר 2010

מוזיאון דאלי

מוזיאון דאלי

מוזיאון דאלי נמצא בפיגראס בדרך שבין צרפת לספרד. המוזיאון נבנה בשנת 1850 על שרידי מבנה התיאטרון העירוני אשר נשרף במלחמת האזרחים ושופץ מחדש. מוזיאון דאלי אינו נראה כמבנה רגיל אלא כאובייקט סוריאליסטי ענק המתאים לסגנון היצירות של האומן סלבדור דאלי. את המבנה מקשטת כיפת זכוכית ענקית ובכל פינה בחדרי המוזיאון פזורים חפצים שונים. מוזיאון דאלי אינו מותיר את המטייל אדיש, יש המתלהבים מהמוזיאון ויש החשים דחייה מהשוני ומהמוזרות, אך אחד אינו נשאר אדיש.


מוזיאון דאלי - מקדש לאומן הנודע

• מוזיאון דאלי הוא מצבה וזיכרון לאמן הנודע. שוחרי האמנות והתרבות לא יפסחו על סיור במוזיאון כאשר הם מבקרים בספרד. חווית הסיור במוזיאון דאלי היא חוויה מיוחדת המפתחת חושים וטעמים לכל חובב אומנות ותרבות .

• באחד מחדרי המוזיאון נמצא קברו של האומן סלבדור דאלי. קברו של דאלי מותיר רושם עז על המבקרים ויוצר תחושה של נוכחות אישית של האמן במוזיאון.

• מוזיאון דאלי מכיל יצירות מפורסמות של האומן . יצירות כמו "הלבירינת" או "התמדתו של הזיכרון" וגם את התמונה המפורסמת שבה צייר דאלי את אחותו משקיפה מחלון חדרה אל הים כאשר גבה מופנה אליו.

• סיור במוזיאון מוליך את המטייל בין הסגנונות השונים של סלבדור דאלי ומצביע על התפתחותו האישית ועל דרכו המיוחדת בתחום האומנות. בין הסגנונות השונים אפשר לראות את סגנון האימפרסיוניזם, את סגנון הקוביזם ועוד, עד שהגיע לסגנון הסוריאליסטי המאפיין אותו. רבים אשר סיירו במוזיאון מדווחים כי על אף שסיירו בו כמה פעמים, בכל פעם חוו חוויות חדשות.

מוזיאון דאלי מכיל גם יצירות של אומנים אחרים שאותם בחר דאלי כמו: אל גראקו, מאריא פורטוני, מודסט אורז'יי, וולף פוסטל, אנטוניו פישוט ועוד.

מוזיאון דאלי בספרד


מוזיאון דאלי- טיפים ודברים שכדאי לדעת

• כאשר רוצים לסייר במוזיאון יש לקחת בחשבון את התורים הארוכים בכניסה ואת זמן ההמתנה.

• מסביב למוזיאון יש כיכר ובכיכר נמצאים פסלים שפיסל סלבדור דאלי. כדאי לטייל בכיכר. את הפסלים שבכיכר מותר לצלם, אך ללא פלאש.

• על יד היציאה מהמוזיאון יש שתי חנויות המוכרות גלויות עם ציורים של האומן ומוצרים שונים הקשורים לסלבדור דאלי.
פסלים מעשה ידיו של דאלי