יום שני, 20 באפריל 2015

תיקון רדיאטורים



החשיבות של תיקון רדיאטורים

רדיאטור הוא אחד ההתקנים החשובים ביותר ברכב. תפקידו להעביר במהירות וביעילות חום לסביבה, או לחילופין לקבל אותו ממנה. המשמעות של רדיאטור תקין היא מניעת נזקים בלתי הפיכים במערכת הרכב. בעלי רכבים מכל הסוג צריכים לדאוג לתקינות הרדיאטורים ולבצע תחזוקה בזמן ולפי הוראות היצרן. תיקון רדיאטורים שומר על ערך הרכב ומאפשר תהליך יעיל של קירור.


השימוש הנפוץ ברדיאטורים בא לידי ביטוי במערכות קירור של כלי רכב, אך יש גם מכשירי חימום ביתיים הנשענים על אופי פעולתו. בהקשר של מכוניות ואופנועים, מדובר על התקן המשמש לפינוי החום הנוצר תוך כדי הפעלת המנוע. רדיאטור שומר על הטמפרטורה במנוע בתוך גבולות תחום העבודה והוא ממוקם באיזור אסטרטגי. במהלך תיקון רדיאטורים ניתן לבדוק את המיקום ולוודא שהוא נמצא באיזור בו משב הרוח הנוצר כתוצאה מהנסיעה, מנותב דרך צלעות הקירור וכך עוזר לפנות את החום ביעילות.


תיקון רדיאטורים ומאווררים

תיקון רדיאטורים מתמקד גם ברכיבים הנמצאים בשאר מערכת הקירור של הרכב. מול הרדיאטור ניצב מאוורר שמופעל כאשר הטמפרטורה במנוע בכל זאת מגיע לשני שליש מהקו האדום. פעולה לא תקינה של המאוורר מונעת את יעילות הרדיאטור ויכולה לגרום לנזק מהותי למנוע. תפקידו של המאוורר הוא בין היתר להגביר את קצב הצינון של הרדיאטור, לפנות את החום ולהזרים אוויר כאשר הרכב מתחמם יתר על המידה או לא נמצא בתנועה.

בתוך הרדיאטור קיימת זרימת נוזל מתמדת מלבד שלבי החימום של המנוע. זרימת הנוזל מופסקת על ידי התרמוסטט ומחודשת עם ההגעה לטמפרטורה מתאימה. לאור נתונים אלו קל להבין את החשיבות של תיקון רדיאטורים באופן מקצועי. רק איש מקצוע יכול לשים לב לנוזל ולתקן את התקלות הנפוצות ברדיאטור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה