יום שישי, 1 ביוני 2018

אמנות מס

אמנות מס

השווקים הפכו להיות יותר גלובליים מאי פעם ונשאלת השאלה לאן הולכים המסים. האם אנו צריכים לשמור את המסים לתשלום למדינת המוצא שלנו, בה אנו אזרחים, או האם אנו צריכים לשלם את המסים למדינה שבה מתבצעת הפעילות העסקית עצמה? בשביל לענות על השאלה הזו באופן ברור ישנן אמנות מס בין המדינות. למרות שהנושא עדיין נמצא בערפל, הוא הרבה יותר ברור עם האמנה.




למה צריך אמנות מס?

אמנות המס הפכו את העולם למקום הרבה יותר גלובלי. עד ליציאת אמנות מס כאלו לא היה ברור למי צריכים ללכת תשלומי המסים ואנשים רבים היו חוששים מעסקאות בינלאומיות או מעבודה באינטרנט כיוון שהם לא היו יודעים מה יעלה בגול המיסוי שלהם, שבסוף יכול להיות כפול. ברגע שיש אמנות מס, העובד והחברה יודעים בבירור למי הם צריכים לשלם את המס וכך למעשה הם יכולים להיות רגועים עם ההכנסות שלהם ועם חישוב הרווח הסופי שלהם. למעשה, העובד והמדינה מרוויחים כיוון שהעובד נמנע ממס כפול והמדינה רואה את הכסף מההכנסות שלו.

מה היה קורה בלי אמנות מס?

בלי אמנות מס העולם היה הרבה יותר פרוע. גלובליזציה הייתה נעצרת וכל חברה שפועלת במדינה מסוימת הייתה צריכה לשלם מס כפול. זו הייתה יכולה להיות בעיה גדולה והיה הרבה כסף שחור שזורם בין הלקוחות לחשבון הבנק בדרכים משתנות. אמנות מס שמות לכך סוף אך היא רחוקה מלהיות מושלמת כיוון שיש מדינות שלא חתומות על הסכמים, דבר שכמובן צפוי להיפטר בעתיד. לא צריך להיות בעל חברה גדולה כדי שנושא אמנות מס ומיסוי בינלאומי יהיה רלוונטי גם לך, כיום כל אדם שפועל בשווקים מסוימים בזירה הבינלאומית צריך לדעת למי הוא משלם וכיצד לא לעבור על החוק.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה