יום שישי, 16 בספטמבר 2016

המכון הרפואי

כולנו היינו רוצים לחיות בעולם בלי תאונות דרכים. למרות שלעיתים נדמה שהמדינה לא עושה מספיק כדי למנוע את תאונות הדרכים, לפעמים ישנם תהליכים שעושה המדינה הנחבאים מן העין הציבורית ומדעת הקהל, אבל הם כן חשובים מאוד ובוודאות מונעים תאונות דרכים רבות וכך מצמצמות את הנזק ברכוש ובנפש. אחד התהליכים הוא בדיקה רפואית של אנשים שמבקשים לקבל רישיון נהיגה, והם בסיכון להיות חלק מתאונת דרכים עקב בעיה רפואית כזאת או אחרת שיש להם. אותם אנשים מופנים מטעם גופים שונים לעבר בדיקות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. מכון זה הוא גוף שפועל מטעם רשות הרישוי. פעילותו חשובה ביותר ולמרות שלאדם שמתנהל אל מול הגוף נדמה שמדובר בנטל, מדובר בשירות חשוב מאוד לציבור. השירות שומר על הבריאות והבטיחות שלך ושל הסובבים אליך.

מי מגיע למכון?
המכון הרפואי מקבל אנשים מסוגים שונים אליו. כולם מבקשים להוציא רישיון נהיגה ישראלי. עם זאת, לכולם ישנה בעיה רפואית מסוג כזה או אחר. אפשרות נוספת היא, שיש חשש שאדם נוהג בצורה מסוכנת ובכך מסכן את עצמו ואת הציבור, עקב ניסיון עבר של נהיגה מסוכנת מסיבות שונות. המכון הרפואי מתנהל אל מול:
  • מבקשי רישיון נהיגה לרכב כבד
  • עברייני תנועה לאחר ריצוי עונשם
  • נכים
  • מורשעי עבירות סמים ואלכוהול בנהיגה
  • בעלי בעיות בריאותיות שהופנו על ידי רופאם
  • נהגים שמופנים לבדיקות מאת גיל מבוגר
ערעור
לעיתים הזכות של אדם מסוים לנהוג נשללת על ידי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, עקב תוצאות הבדיקות שנערכו. לאותם אנשים ישנה אפשרות לערער על החלטה זאת. ניתן להגיש ערעור לוועדה כ30 יום לאחר קבלת ההודעה על אי הכשירות הרפואית. ניתן ומומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה