יום שלישי, 24 בדצמבר 2013

דרכים שונות של פירוק חברה בע"מ



יש לא מעט סיבות כאלה ואחרות אשר בגללן יש צורך לפרק חברה, ולא חשוב כרגע באיזה תחום של פעילות לצורך הענין היא עוסקת. בחלק מן המקרים הפירוק יעשה בצורה של פירוק מרצון. למה הכוונה בעצם? בראש ובראשונה חשוב להדגיש את העובדה כי פירוק חברה בע"מ איננו פשיטת רגל. רבים מתבלבלים בין השניים, אך פשיטת רגל מיוחסת לאדם פרטי בעוד פירוק חברות בע"מ תקף אך ורק לחברות בע"מ אשר מן הסתם הן יישות שונה. בתהליך פשיטת רגל מכונסים כל נכסי האדם למכירה כדי להשיב את חובותיו אל כל מי שהוא בעל חוב, ואילו תהליך פירוק חברה בע"מ כולל שלבים שונים שיש להן השלכות בעלות משקל גם לבעלי המניות של החברה וגם לכל יתר הגורמים הקשורים לחברה.
יש שלוש דרכים לפרק חברה בע"מ:
·         פירוק מרצון
·         פירוק בפיקוח בית המשפט
·         פירוק על ידי בית המשפט
הגורמים העלולים להוביל לפירוק חברה הם:
·         קשיים כלכליים שאינם נפתרים
·         חוסר פעילות כלכלית
·         מחלוקות בין בעלי המניות
·         החלטה של בעלי המניות לממש את נכסיהם בחברה


מבחינת רשם החברות ובית המשפט, פירוק חברה בע"מ הוא תהליך רשמי שמבטל את קיום החברה לחלוטין. במידה ולא נעשה תהליך רשמי זה ממשיכה החברה להיות קיימת והיא  ממשיכה לצבור הפסדים ולגרור אחריה חובות הן בתחום העסקי והן בתחום הפרטי.
תקנות לפירוק חברה
התקנות משנת 1987 מחייבות פרסום אודות הבקשה לפירוק 14 יום לפחות לפני הגשת הבקשה לפירוק אצל רשם החברות. יש לעשות זאת ברשומות ובעיתון יומי בשפה העברית ומטרת הודעה זו היא ליידע את כל הנוגעים בדבר על מנת לאפשר למעורבים להתנגד או להימנע מפעילות נוספת עם החברה.
הליך פירוק חברה בע"מ הוא ארוך ובירוקרטי ויש למלא אחר כל ההוראות ולהגיש את כל הטפסים על פי הנדרש ולפעול על פי ההנחיות של רשם החברות ומפרק החברה. בכל מקרה  מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בהליך זה על מנת למקסם את מימוש הנכסים של החברה על ידי בעליה, בעלי המניות


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה