יום שלישי, 5 בנובמבר 2013

עורכי דין דיני עבודה



תפקידם של עורכי דין דיני עבודה
דיני עבודה נידונים בארץ בבית הדין לעבודה. עורכי דין דיני עבודה הם עורכי דין המתמחים בדיני עבודה באופן מיוחד. כאשר עובד מעוניין לתבוע את מעסיקו בבית הדין לענייני עבודה ישנה חשיבות עליונה להיעזר בסיוע משפטי וייצוג של עורכי דין דיני עבודה, וזאת כדי להבטיח לעובד את מלוא זכויותיו אשר מגיעות לו על פי החוק. חוסר בקיאותו של העובד עלול להכשיל אותו בתביעתו ועל כן הייצוג כל כך חשוב במקרה זה ללא כל צל של ספק. לחילופין, גם חברות ומעסיקים שונים נעזרים בייצוג של עורכי דין דיני עבודה על מנת להגן על עצמם בפני תביעות שכאלה, וכדי להבטיח כי תביעות מוגזמות או לא מוצדקות לא יתקבלו בבית המשפט.

תחומי העיסוק העיקריים של עורכי דין דיני עבודה הם:
זכויות העובד – אחד מן התחומים העיקריים בהם עוסקים עורכי דין דיני עבודה הוא תחום זכויות העובד. חשוב להדגיש כי עובד לא רק שזכאי לקבל פיצויי פיטורין, אלא שהוא אינו רשאי לוותר עליהם כלל מתוקף החוק. במקרים רבים מנסים מעסיקים להתחמק מתשלומי פיצויים במיוחד במקרים של משבר כלכלי שאליו נקלעו, ובמיוחד במקרים של עובדים וותיקים אשר צברו סכום פיצויים גבוה באופן מיוחד.

הלנת שכרעורכי דין דיני עבודה עוסקים ביותר תביעות של הלנת שכר מכל סוג אחר של תביעות. החוק קובע גבולות ברורים לדחיית תשלומי שכר לעבודה בחודש נתון, וכל איחור מעבר לכך נחשב מן הסתם למקרה של הלנת שכר שעל המעסיק יש לפצות את העובד בגינה. שיעור הפיצויים גבוה במיוחד על מנת להרתיע את המעסיקים מהלנת השכר של עובדיהם.
תביעות נגד הביטוח הלאומי – גם בתחום זה עוסקים עורכי דין דיני עבודה, והם מייצגים את התובעים את הביטוח הלאומי בכל הקשור לקצבאות אשר אינן משולמות, או שאינן משולמות בגובה הנדרש, בגין אי תשלום דמי מזונות שהביטוח הלאומי אחראי להם וכדומה. עורכי דין אלה מייצגים את התובעים גם בוועדות הרפואיות לקביעת אחוזי הנכות אשר יקבעו על ידי הביטוח הלאומי וכדומה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה