יום שישי, 1 בנובמבר 2013

תכנון מס



תכנון מס בינלאומי – שימוש באמנות בינלאומיות
יש היום דרך אשר דרכה לא פעם ניתן להפחית את גובה התשלומים של מיסים שונים כאלה ואחרים אשר מועברים למדינת ישראל. איך ניתן לעשות זאת? כמובן על ידי תכנון מס נכון ומקצועי ביותר. תכנון מס הינה פעולה חוקית הנעשית על מנת להמנע עד כמה שאפשר מתשלום חבות המס בצורת בדיקת הכדאיות של ביצוע פעולות כלכליות בצורות שונות המותרות על פי החוק. תכנון מס בינלאומי הינה אותה הפעולה שנעשית עבור חברות בינלאומיות או חברות הפועלות בכמה מדינות, או עבור מיזמים כלכליים בינלאומיים. 

שימוש באמנות בינלאומיות
אחת הדרכים המקובלות לעשות תכנון מס בינלאומי הוא על ידי שימוש באמנות בינלאומיות וניצול שיעורי המס הנמוכים הקבועים באמנות אלה. תכנוני מס אלו לא תמיד מתקבלים באהדה על ידי גורמי אכיפת המיסים הבינלאומיים ואלה מתייחסים לתכנון מס שכזה בחשדנות יתירה. למרות שאמנות המס הבינלאומיות מנסות להתמודד על תכנון מס מסוג זה הצלחתן בכך קטנה ותכנון מס שכזה נשאר לגיטימי ומאד יעיל.
רשות המיסים ומלחמתה בתכנון מס בינלאומי
במסגרת מלחמתה בתופעת תכנון מס בינלאומי פרסמה היחידה למיסוי בינלאומי חוזר בנושא סיכול תכנוני מס המבוססים על אמנות מס שבו היא מפרטת מספר דרכים להתמודד עם תכנון מס זה:
·         בחינת התושבות מבחינה עובדתית ומשפטית
·         בחינת התנאים הקבועים וקיומם בסעיפי הגבלת הטבות, לצורך הגבלת הטבות מכוח האמנה למי שאינו ראוי לקבל אותן.
·         בחינת קיום התנאי הקבוע באמנות מס כפולות, מכיוון שתושב המדינה המתקשרת המקבל את ההכנסה הוא בעל הזכות לקבלה.
·         שימוש בעקרונות שנקבעו בדרכי הפרשנות של אמנות מס לפי תכליתה ומטרתה, וכי אלה לא נועדו להימנעות ממס או להתחמקות ממס.
·         החלת נורמות אנטי תכנוניות שמקורן בדין הפנימי.
כל מי שקורא את הסעיפים הללו מבין כי רשויות המיסים בארץ אינן רואות בעין טובה תכנון מס בינלאומי המוביל להפחתת תשלום מיסים בארץ. לפיכך דרוש איש מקצוע מיומן שמכיר לא רק את האמנות על בוריין, אלא שמכיר את ההתייחסות של המערכת המקומית לתכנון מס זה על מנת שיצליח במשימתו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה