יום שישי, 25 באוקטובר 2013

דלתות אוקסטיות



כיצד נדע שדלת היא אקוסטית
כאשר אתם עומדים לרכוש מוצרים שונים לבית או לבית העסק יש לכם סביר להניח לא מעט התלבטויות אילו דגמים קיימים ומה כדאי לכם לבחור יותר מכל. האמת היא שכך הם פני הדברים בדיוק בכל מה שקשור אל רכישה של דלתות אקוסטיות לכל סוג של מתחם באשר הוא.
אם כן, דלתות אקוסטיות הן דלתות אשר מבודדות מפני רעשים וקולות באופן הרבה יותר משמעותי מדלתות רגילות. בעבר היו מתקינים דלתות כאלה במוסדות שונים ואילו כיום ניתן להזמין דלתות אקוסטיות גם לדירות, בתים ומשרדים שונים. כאשר אנו בודקים דלתות עלינו לבדוק כמה אלמנטים חשובים ובינהם את רמת האיטום האקוסטי של הדלת ולא רק את צבעה והצורה שממנה עשוייה הדלת. על מנת לדעת האם דלת היא אקוסטית להל"ן כמה דרכים לבדוק זאת.

סימון הדלת
קיימת חובת סימון הדלת בתו התקן לרמת הבידוד האקוסטי של הדלת על ידי הטבעה בפאה האורכית של הדלת שתכלול את הפרטים הבאים:
·         דגם הדלת בהתאם להשתייכות הדלת לפי טבלת התקן של מכון התקנים.
·         האינדקס המשוקלל של פחיתות הקול כפי שנקבע במעבדה בהתאם למפורט בטבלה של תו התקן. דרגות אלה מסווגות לארבע קבוצות כאשר דרגה 1 היא הדרגה המבודדת הטובה ביותר ודרגה 4 היא הפחות מבודדת מבינהן.
בדיקות נוספות
כדי לוודא כי דלתות אקוסטיות אכן כאלה יש לשים לב גם לסוג המשקוף המגיע עם הדלת. משקוף בנייה מגלוון או משקוף היצוק בבטון לתוך הקיר יהיו חזקים ומבודדים יותר ממשקופי הלבשה או כיסוי, ממשקוף גבס או עץ. בנוסף יש לבדוק את פתח הדלת ולהתאים אותו לצרכים שלנו ולסביבת העבודה שלנו לפני שקובעים את גודל הפתח (בבית בתכנון לפני בנייה). למשל, בית שבו מנגנים באחד החדרים ידרוש דלתות אקוסטיות ברמה הגבוהה ביותר.
סוגי הדלתות
דלת פנימית חלולה או עם מילוי כוורת תהיה פחות אקוסטית מדלת מלאה במילוי פלקסבורד וכאשר יש צורך בבידוד אופטימאלי יש לוודא כי הדלת שאתם מזמינים היא אכן מלאה עם פלקסבורד ולא שום חומר אחר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה