יום שני, 4 באפריל 2011

חיסונים לחו"ל


כאשר מתכננים טיול למדינה לא מערבית כגון טיולים למזרח, לסין, למדינות בדרום אמריקה יש לבדוק אילו חיסונים נדרשים המטיילים למדינות אילו לבצע. לחלק מהמדינות לא תוכלו להיכנס ללא הצגת פנקס חיסונים מתאים. לעיתים אפילו נדרשים חיסונים לחו"ל בנסיעה לחלק ממדינות אירופה. 
 
בכל מדינה יש דרישות ספציפיות לגבי החיסונים הנדרשים למטיילים שתוכלו לברר בכל סוכנות נסיעות. חלק מהחיסונים ייתכן שכבר קבלתם בילדותכם כחלק מתוכנית החיסונים הארצית בישראל. בישראל ניתן לקבל את כל החיסונים ההכרחיים וחלקם אפילו נכללים על סל הבריאות או מתאפשרים בעלות נמוכה במסגרת ביטוחי בריאות שונים. 

חיסונים לחו"ל


חיסונים לחו"ל – צהבת
צהבת יכולה להופיע בשתי דרכים עיקריות, הפטיטיס A והפטיטיס B. צהבת מסוג A, נפוצה ביותר במדינות מזרח אסיה ודרום אמריקה וצהבת מסוג B, עשויה בעיקר לפגוע במטיילים באפריקה. ברוב מדינות אפריקה אין הוראות ספציפיות לצורך חיסונים לחו"ל ולכן עיקר האחריות היא על המטייל עצמו. 

שווה לבדוק בפנקס החיסונים שלכם מילדות אילו חיסונים לחו"ל מתאימים כבר קבלתם בילדותכם או בגיוס לצבא. אומנם הסיכון בחיסון כפול הוא נמוך, אבל חבל להעמיס על הגוף. צהבת מתבטאת בעיקר באובדן תיאבון, שלשולים, חום והיא נקראת "צהבת" עקב הצבע הצהבהב שמקבל העור של החולה. צהבת מסוג B עשויה גם להתפתח לשחמת כבד קטלנית.

חיסונים לחו"ל - טטנוס
במסגרת חיסונים לחו"ל לכל נסיעה, כאשר אינכם בטוחים בקרבת בתי חולים באזור הטיול כדאי לדאוג לזריקה נגד טטנוס. טטנוס היא מחלה שעשויה מתפתחת מנבגים שעשויים לחדור לגוף בכל פציעה וגורמת לפגיעה קטלנית במערכת העצבים. גם טטנוס היא מחלה שבישראל מחסנים מפניה כל אדם, אלא שיש לזכור כי יעילות החיסון היא עד כעשר שנים, כך שאם קבלתם זריקת חיסון נגד טטנוס בבית הספר היסודי, יתכן כי אינכם מחוסנים יותר. 



במסגרת חיסונים לחו"ל, כדאי שתשקלו חיסון נגד טטנוס גם במקרה שאתם מטילים באזור מודרני יותר, כדי שלא תאלצו לקבל זריקה במקרה של פציעה במהלך הטיול עצמו.

טיפוס הבטן
מחלה נפוצה מאוד במדינות אפריקה, אסיה (כמו הודו וטיבט) ודרום אמריקה. טיפוס הבטן יכול לגרום למוות עקב התייבשות הגוף כתוצאה משלשול והקאות, הנגרמים עקב חיידק הסלמונלה טיפי. 

החיסון נגד טיפוס הבטן במסגרת חיסונים לחו"ל הוא בעל חשיבות גבוהה ביותר, שכן מדובר במחלה שעשויה להתפתח מהר מאוד מרגע ההדבקה ולכן, לא לאפשר הגעה בזמן לטיפול כאשר מטיילים באזורים פראיים הרחוקים מערים מיושבות ובתי חולים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה