יום רביעי, 6 באפריל 2011

פענוח חלומות


פענוח חלומות

החלומות הם בעצם פעולת העיבוד הרגשי המתרחשת במוח בסופו של יום. החלום הוא כלי חשוב לשיפור חייו של האדם על ידי הבנת הנפש שלו. החלומות הם בעצמם הדרך שלנו לתקשר עם האני העצמי הלא מודע שבי.  הס פסיכולוג זיגמונד פרוינד מסביר כי החלומות קשורים ליום שעבר ועל כן קל לפענח חלום אם פותרים אותו קרוב לזמן החלימה.
 

פענוח חלומות-  מדוע חשוב לפענח חלומות 

·         פענוח חלומות הוא אחד משיטות האבחון הנפוצות והטובות ביותר כיוון שבעת החלום אנו בעצם חולמים על הדברים החבויים בנו, הדברים שלפעמים אנו בעצמנו לא יודעים כי הם נמצאים בנו. דברים אלו שוכנים בתת מודע שלנו ויכולים להעיד רבות על מצבנו הנפשי.

·         ישנן שיטות שונות בהקשר של פענוח חלומות. ישנם מטפלים הנצמדים לשיטה אשר דוגלת בהבנת החלומות ומנסים לראות כל חלום באשר הוא ובמציאות שהוא משקף.

·         ישנם מטפלים אשר נוקטים בשיטה ערפילית יותר, הם מנסים למצוא נקודות מוצא שונות בחלום מתוך התחשבות באדם החולם ובמצב שבו  הוא היה בזמן שחלם את החלום ומנסים לפענח את התמונה השלמה.
·         שיטה נוספת הקיימת בנושא פענוח חלומות היא שיטה אשר מקורה בפסיכולוגיה. מהות שיטה זו היא להתייחס לכל אובייקט ודמות בחלום כמייצגים אותנו עצמנו, ולראות איך האובייקט משתקף דרך העיניים ודרך המחשבה שלנו.

מה כדאי לדעת בנושא של פענוח חלומות?

·         כאשר אנו חולמים חלום ולא מבינים את פשרו ומה הוא מסמל, כדאי לפנות לאבחון מקצועי. יכול להיות שהחלום יפתח לנו חסימות נפשיות ורגשיות אשר לא היינו מודעים אליהם כלל ולא היינו מודעים לקיומם. 

·         כאשר אנו פונים לאדם העוסק בנושא של פענוח חלומות חשוב מאוד שהאדם יכיר אותנו היטב. יכיר את הילדות שלנו, את מהלך חיינו ואף יהיה בקיא בעולם הפנימי שלנו, בעולם המושגים והדמיון שלנו.

·         החלום הוא חלק בלתי נפרד מאופי החולם ומחייו. פרטי הביוגרפיה של החולם תורמים רבות להבנת החלום ופענוחו.
·         כאשר באים לפענח חלום חשוב מאוד לבדוק איך האובייקטים בחלום קשורים למציאות, מה תפקידם ומה הם מבטאים עבור החולם בעולם הערות. 

·         החלום מורכב מסמלים. כשבאים לדון בנושא פענוח חלומות חשוב מאוד שהחולם יזהה את הסמלים שבחלום ויסביר את משמעותם עבורו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה