יום שני, 5 במרץ 2018

אי התאמה אישיותית



מתי פוסלים נהג בטענה של אי התאמה אישיותית?
החלטה של בודק מטעם המכון הרפואי לבטיחות בדרכים על אי התאמה אישיותית של נהג מסוים למעשה פוסלת אותו מאפשרות לנהוג. את ההחלטה יכולים הבודקים לקבל טרם הנפקת הרישיון או עבור נהגים עם רישיון קיים, כל עוד הם מקבלים אינדיקציה לכך שמדובר בנהגים שנמצאים תחת סיכון. הבעיה היא שהחוק שמגדיר מהי אי התאמה אישיותית יחסית מעורפל ויש מקום לפרשנות. כתוצאה מכך, צריך להתייעץ עם עורך דין תעבורה בכל מקרה של דילמה או התלבטות וכדאי לדעת מלכתחילה מתי פוסלים נהגים מסוימים בטענה של אי התאמה אישיותית.

חייל ששוחרר מצה"ל בשל סיבה נפשית עלול לקבל אבחנה של אי התאמה אישיותית. לצדו, יש גם נהגים שהורשעו בגין נהיגה בשכרות ונהגים שהורשעו בעבירות סמים שמתמודדים עם אותה אבחנה. לחילופין, בודק של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מוסמך להחליט על אי התאמה אישיותית של נהג שצבר נקודות ופסילה מנהלית בת 9 חודשים, או נהג שכבר אושפז בעברו בבית חולים פסיכיאטרי ורופא המחלקה דיווח למכון הרפואי על האשפוז.



מה עושים לאחר פסילת רישיון בגין אי התאמה אישיותית?
פסילת רישיון בגין אי התאמה אישיותית לא רלוונטית עבור אנשים עם בעיות פיזיולוגיות, אלא רק לנהגים שהסיכון אצלם נובע מבעיות התנהגותיות, פסיכיאטריות או התנהגותיות. מכאן שניתן לערער על החלטות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ורק צריך לוודא שזה נעשה בצורה נכונה. 

יש להתייעץ עם עורך דין תעבורה כבר בשלבים המוקדמים של הגשת הערעור ולהתייעץ עם אנשי מקצוע נוספים. בנוסף, את הערעור על החלטה של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ניתן להגיש בתוך 30 ימים בלבד ומומלץ לצרף אליה חוות דעת רפואית סותרת, מסמכים ונימוקים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה