יום שלישי, 5 בספטמבר 2017

אי התאמה אישיותית



האם אי התאמה אישיותית בהכרח קשורה לאישיות?
אי התאמה אישיותית היא טיעון שמשתמש בו המכון הרפואי לבטיחות בדרכים כנגד אנשים שאינם כשירים לנהיגה בכבישי ישראל. אי התאמה אישיותית לאו דווקא בהכרח קשורה לאישיות אלא יכולה לבטא מגוון רחב של תחומים בהם לוקה האדם, ביניהם גם אישיותית, גם התנהגותית וגם רפואית, שיכולות לסכן אותו ואת שאר הציבור במידה ויעלה על ההגה. אי התאמה זו היא טיעון שניתן להפריך על ידי חוות דעת ממומחים מתאימים ובמקרים רבים היא מתבררת כשגויה או מוגזמת ואין כל סיבה להטיל הגבלים על נהג מסוים וודאי לא לפסול אותו מנהיגה לחלוטין.

כיצד להתמודד עם פסילה בגין אי התאמה אישיותית?
כשהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים מחליט שאותו אדם לא כשיר לנהיגה ונותן לו הבחנה של אי התאמה אישיותית יש צורך להבין בדיוק מה הסיבה המרכזית שהובילה למסקנה הזו. עורך דין המכון הרפואי יידע כיצד להבין את טיעוני המרב"ד וכך יידע מה הערעור צריך להכיל ואלו טיעונים הוא צריך להציג. המרב"ד נעזר בגופים רבים שקשורים לנהג כמו למשל רופא המשפחה שלו, הביטוח הלאומי וצה"ל, כדי להבין מי מהנהגים לא יכול לנהוג. למשל, אדם בעל אפילפסיה או אדם עם בעיות לב, אנשים שהיו מכורים לסמים או לאלכוהול, אנשים שלא עומדים בלחצים או אנשים עם בעיות נפשיות.



חוות דעת מומחה תוכיח אחרת
אמנם הרעיון מאחורי אי התאמה אישיותית נשמע הוגן ומגן על כלל האוכלוסייה אך הטיעונים שלו פעמים רבות רחוקים מהמציאות. כך למשל אדם שזכה לקצבה קבועה מביטוח לאומי יכול למצוא את עצמו בזימון לבדיקה רפואית שתוכיח שהוא אינו כשיר, חייל שיצא מסיבות נפשיות מצה"ל יכול למצוא את עצמו מתחיל את חיי האזרחות ללא רישיון ואדם שכבר שנים לא שותה אלכוהול ייפסל בטענה שהוא מכור. חוות דעת ממומחים מתאימים יפריכו את הטענות האלו ויזכו את האדם ברישיון מחדש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה