יום רביעי, 2 בנובמבר 2016

יועץ מיגון



יועץ מיגון הוא איש מקצוע שעובר הסמכה ייחודית וארוכה. לאחר ההסמכה והעמידה בקריטריונים הנדרשים, היועץ רשאי להציע את שירותיו עבור לקוחות במגזר הפרטי, העסקי, התעשייתי והציבורי. התפקיד הספציפי של היועץ נקבע על פי הפרויקט והצרכים של הלקוחות. כמו כן, עליו לעבור הכשרות שוטפות כדי להתאים את הידע ואת ארגז הכלים שיש ברשותו לסטנדרטים המקובלים בענף המיגון.
יועץ מיגון מלווה תהליכי תכנון ורישוי פרויקטים בענף הבנייה. הוא אחראי על תכנון ורישוי מרחבים מוגנים, התאמת מבנים או דירות לתקנות ההתגוננות האזרחית של פיקוד העורף ועל הגנה של הלקוח לפי ההנחיות הקיימות. תפקידו גם לספק את המידע והמיגון עבור מוסדות בריאות, או במידת הצורך לבדוק האם יש תקנות שצריכות להיות מיושמות בתוך בנייני מגורים ומשרדים, מבנים ציבוריים וכן הלאה.

יועץ מיגון גם אחראי על כל מה שקשור לסקרי מיגון ובדיקות תקינות. הוא יכול לבצע את הסקר בעצמו, או לחילופין להציע את ההתאמות הנדרשות בהתאם לממצאים. בנוסף, יועץ מיגון מעורב בשלבים שונים של תכניות תמ"א 38 ותוספות בניה. לקוחותיו מגיעים מכל רחבי הארץ והוא מספק עבורם שירות בהתאמה אישית למסגרת התקציב, להנחיות ולתקנים.

למה חשוב לערב יועץ מיגון בשלבים מוקדמים של הפרויקט?

כפי שניתן לראות, מעורבותו של יועץ מיגון חיונית בשלבים שונים של הפרויקט. מצד שני, הלקוחות עצמם צריכים לערב אותו מוקדם ככל האפשר. זו הדרך היחידה לבצע את ההתאמות הנדרשות מבלי לשאת בהוצאות מיותרות.

יועץ שמעורב בפרויקט בשלב מוקדם יכול להנחות את בעלי המלאכה ולבצע את ההתאמות השונות באופן זריז, חוקי ויעיל. זו הסיבה בגללה כדאי לקבל מידע על יועץ מיגון ולבדוק איתו את הזמינות למתן שירותים שונים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה