יום שישי, 27 במאי 2016

התנדבות בישראל




דור ה-Y - האם באמת מדובר בדור בעייתי?
לאחרונה אנחנו שומעים לא מעט על דור ה-Y. דור ה-Y הוא כינוי לצעירים אשר נולדו בסוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90. מיותר לציין כי אנשי דור ה-Y גדלו והתבגרו בעולם שונה משמעותית מהדורות שלפניו. כיום אנשי דור ה-Y הם חיילים משוחררים, סטודנטים או מבוגרים צעירים אחרי תואר המתחילים את חייהם. מחקרים שונים אשר נערכו לאחרונה והתפרסמו עם הד תקשורתי לא קטן, מציינים לא מעט בעיות באנשי דור ה-Y. על פי המחקרים, מדובר באנשים שלא מצליחים להתחייב, מחפשים הנאות מידיות ולא מסוגלים להחזיק הרבה זמן בעבודה. את המאמרים הללו ערכו מן הסתם אנשים מדורות קודמים, אשר לא מבינים את השינוי בעולם שמולו עומדים אנשי דור ה-Y. על כן המאמרים הללו ספגו לא מעט ביקורות, בעיקר על כך שהם מיושנים ולא מדוייקים.




דור מתנדב ומעורב בקהילה ובחברה
אנשי דור ה-Y מתעסקים המון בקהילה ובעזרה הדדית. איכפת להם מהסביבה ומהחברה. אפשר לראות זאת החל מפריחתן של שנות השירות והמכינות הצבאיות, ועד למחאה החברתית של לפני מספר שנים. אחוזי ההתנדבות בישראל עלו בשנים האחרונים, וחלק מכך ניתן לזקוף לזכות אנשי דור ה-Y. התנדבות בישראל היא חלק בלתי נפרד מהדור הזה, והוא משקיע בה. התנדבות בישראל של דור ה-Y יכולה להיות בעמותות התנדבות שונות, או בשלל פרויקטים חברתיים עצמאיים. כיום תוכלו לראות שלל פרוייקטים של התנדבות בישראל, אשר מתפתחים בזכות הרשתות החברתיות והאינטרנט. התנדבות בישראל קיבלה חיזוק משמעותי כתוצאה מכך.

הקשיים העומדים בפני דור ה-Y
דור ה-Y עומד בפני קשיים אשר אין דומה להם מבחינת הדורות הקודמים לו. אם בעבר אדם היה עושה תואר ראשון, מתחיל בקריירה, חוסך לפנסיה ורוכש דירה – כיום זה בכלל לא כך. רכישת דירה בישראל היא בגדר חלום לחלק גדול מאנשי דור ה-Y. צעירים אשר לא מגיעים ממשפחות מבוססות מאוד, פשוט לא יכולים לעשות זאת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה