יום רביעי, 25 ביוני 2014

זכיינים



האם זכיינים בטוחים יותר בהקמת העסק?
זכיינים הם יזמים העובדים בשיטה המסחרית המכונה זכיינות. זכיינים הם יזמים שקיבלו זיכיון להקים ולהפעיל סניף של רשת או חברת אם בתחומים שונים לרבות תחומי המזון. האופנה, הקוסמטיקה, הפארם, מכירת דלק, וענפי שירותים רבים נוספים.
זכיינים נהנים מתמיכה של חברה גדולה בכל הקשור למערך השיווק והפרסום שלה, מהשם והמוניטין של החברה, מנוהלי העבודה וניהול הסניף וכדומה. בתמורה מעבירים זכיינים לחברת האם אחוז מסויים מהרווחים שלהם. לרבים נראית השיטה מאד מוצלחת והכניסה לעולם העסקים נראית להם מבטיחה. אבל לפני שמחליטים על הקמת עסק זכיינות יש להכיר את כל הצדדים שלו כדי לקבל את ההחלטה הנכונה. 
זכיינים
היתרונות של זכיינים
זכיינים נהנים מנקודת פתיחה מאד טובה בבואם להקים עסק חדש. חברת האם מכניסה אותם תחת המטריה העסקית שלה והם נהנים מהרבה מאד יתרונות שיזם עצמאי לחלוטין לא נהנה מהם. היתרונות הללו הם בעיקר בתחום המוניטין, החדרת שם העסק לקהל הלקוחות הפוטנציאלי, בתחום השיווק ואף בתחום הניהול של העסק.
הסיכונים של זכיינים
זכיינים לוקחים על עצמם סיכונים רבים מבחינה כלכלית. כמו יזם עצמאי רגיל גם הם נדרשים לממן את הקמת הסניף ולהוכיח כי יש להם את האמצעים לעשות זאת. בנוסף, עליהם לשלם סכום חד פעמי די גבוה כדי לרכוש את הזיכיון. זכיינים אמנם נהנים מתשתית עסקית רחבה ויציבה, אבל עליהם לנהל את הסניף בהצלחה באופן עצמאי וללא התערבות יומיומית של חברת האם.
בנוסף, תלוי הזכיין בהצלחת הרשת באופן כללי שאינה תלוייה בהצלחת הסניף שלו באופן ספציפי. כלומר, אם הרשת נכנסת לקשיים והיא מתמוטטת אף הזכיין יתמוטט איתה גם אם הצליח יפה בסניף שלו.
לסיכום, אפשר לומר שזכיינות יכולה להיות נקודת פתיחה מעולה ליזמים, אבל יש לקחת בחשבון את כל הפרמטרים כדי להחליט לעשות זאת.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה