יום שני, 24 בפברואר 2014

הסרת עין הרע

האם הסרת עין הרע היא אמונה טפלה?
השאלה שיש לשאול היא האם יש הבדל בין אמונה לאמונה טפלה? מה ההבדל בין אינדיאני שמדבר אל העץ מתוך אמונה שזה יכול לעזור לו בעת צרה ובין מאמין קתולי הפונה לקדוש שלו בבקשה לנחמה ועזרה? האם יש הבדל בין האמונה כי תפילה יכולה לעזור לחולה (האם באמת ניתן לשנות את דעתו של האלוהים באקט כזה?) ובין האמונה כי קשירת סרט צבעוני למיטת הילד תשמור על בריאותו? והאם הטלת עין הרע על אדם מסויים ניתנת להסרה והאם היא בכלל קיימת או קיימת רק מתוך האמונה עצמה?
התשובה היא שכמספר המאמינים מספר האמונות ואין אמונה אחת נכונה. כל אמונה היא אמונה בעיני המאמין ולא בעיני אדם אחר, ולכן גם הסרת עין הרע אינה אמונה תפלה, אלא אמונה ככל יתר האמונות.

 
הסרת עין הרע כחלק מן האמונה

אנשים מאמינים בעין הרע ולכן גם ביכולת לעשות הסרת עין הרע. בנושא זה אין ללכת בדרך הקלה של "מישהו הטיל עלי עין הרע" ולכן עלי ללכת למישהו אחר כדי שיסיר  מעלי אותה. דרך זו היא דרכם של החלשים, אלה שאינם מעוניינים להתמודד עם עין הרע באופן אמיתי, מכיוון שעין הרע מקורה היא באדם עצמו ולא במישהו חיצוני לו, למרות שהרבה יותר נוח וקל לחשוב אחרת. לפיכך גם הסרת עין הרע יכולה לבוא רק מהאדם עצמו ולא מאיזה קוסם כל יכול שבאמצעות כשפים או לחשים יסיר את הקללה הרובצת על האדם.
אז למה לפנות לעזרה במידה והאדם מרגיש כי יש עליו עין הרע? כדי שידע האדם את מקור עין הרע וילמד את הדרך הפנימית להסיר אותה. עין הרע קשורה בתכונות כמו יוהרה, חנופה, ובקיצור אגו. ילמד האדם להתמודד עם האגו שלו יצליח לבצע  הסרת עין הרע מעצמו עד כדי היעלמותה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה