יום שלישי, 17 בספטמבר 2013

דלתות אקוסטיות



על אודות דלתות אקוסטיות

בכל מתחם בו אנו מציבים דלתות על מנת להפריד בין החללים השונים של המבנה צריך להשקיע מחשבה רבה על סוג הדלתות אשר נדרש בעצם, על מנת שהן תוכלנה למלא את תפקידן נאמנה באותו מבנה. בעיה נפוצה המטרידה לא מעטים מאיתנו, הינה דלתות אקוסטיות אשר נחבטות בכל פעם שישנו מעבר של רוח קלה. דלתות אקוסטיות נמצאות בבתים מסוימים וטריקה של דלת עשויה לגרום לנזקים בבית ללא כל ספק. דלתות אקוסטיות אשר נטרקות, עשויות לגרום, חלילה, למשקופי הבית, להתנתק מהקיר וכן לגרום לסדקים חמורים בקירות. מובן שיש גם מחיר כלכלי לכל עוגמת הנפש הזו – עלות דלתות אקוסטיות, עלות תיקוני הטיח והסיוד, ועוד. בפרט מטרידה הבעיה המדוברת, את ההורים בעלי הילדים, מפני שלעיתים, דלתות אקוסטיות עשויות להיטרק על אצבעותיו העדינות של הילד, ולגרום להן בכך לחבלות.



הימנעות מטריקה לא נעימה

על מנת להימנע מטריקה של דלתות אקוסטיות, רצוי ללמוד על מגוון קיים של מעצורי דלתות, בהן ניתן לעשות שימוש מיידי. ישנם מעצורי דלתות אקוסטיות מסוגי פלסטיק שונים- החל מהמעצורים הפשוטים המשולשים הללו, בצבעים שונים. קיימים מעצורי דלתות המעוצבים בצורות שונות ומדגמים שונים ומפתיעים, אשר ניתן להתאים לעיצוב הפנים של החדר הספציפי. ברוב המקרים, מדובר על מעצור דלתות אקוסטיות של חדרי ילדים – על כן אפשר למצוא מעצורים עם דמויות מוכרות שילדים אוהבים, למשל – דמויות מסרטים מצוירים וכיו"ב.

מעצורים קבועים

יש את האנשים שאינם מעוניינים לעשות שימוש במעצורים בולטים מדי עבור דלתות אקוסטיות. לטובת אלו, ישנה אפשרות נחמדה ופרקטית, שהיא – התקנת מעצורים על הדלת עצמה. סוג זה של מעצורי דלתות אקוסטיות, מורכב משני חלקים – חלק אחד מותקן על הדלת מצידה הפנימי (זה הקרוב אל הקיר), המכונה "תופסן", וחלק שני המותקן על הרצפה, המכונה "פין". לאחר התקנת מעצור כזה, הרי שעם פתיחת הדלת – הפין נכנס לתוך החלק המותקן על הדלת – התופסן. אפשרות זו מתאימה רק עבור אלו שאין להם בעיה לקדוח חור ברצפה – פעולה הכרחית עבור סוג זה של מעצורי דלתות אקוסטיות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה