יום שני, 16 בספטמבר 2013

פציולי



כיצד בוחרים פסנתר לרכישה

אין כל צל של ספק כי רכישה של פסנתר רחוקה להיות עניין של מה בכך, מכל היבט שהוא שנביט עליה. ראשית, מדובר בהוצאה לא קטנה, אשר מחייבת בדיקה יסודית של עלויות הכלים השונים אשר רלבנטיים באותה נקודת זמן לרכישה. האמת היא כי מן הסתם ישנם פסנתרים טובים יותר וישנם טובים פחות לרכישה וחשוב להכיר את כל האפשרויות. קיימים פסנתרים מעולים שפחות נמכרים, על אף איכותם הבלתי מתפשרת הידועה. אחד מהם הוא הפסנתר האיטלקי – פציולי. זהו פסנתר איטלקי הידוע כאיכותי במיוחד, על אף שהחלו לייצרו רק ב-1981. 


פסנתר ככלי אריסטוקראטי

פסנתר הוא אחד מהכלים האהובים ובעלי התדמית הטובה ביותר מבין כלי הנגינה השונים. מדובר בכלי אריסטוקראטי, אשר במשך שנים שימש ככלי חשוב בסלוניהן של משפחות אצולה רבות באירופה. גם כיום, משפחות הרוצות לשוות לביתן מראה אריסטוקראטי ואצילי, נוהגות להכניס פסנתר לסלון ביתן. פסנתר מסוג פציולי, שהינו פסנתר כנף יוקרתי מבין היוקרתיים ביותר, אינו נפוץ בבתים פרטיים, אלא יותר בתזמורות ובארמונות למיניהם.

פרמטרים שונים של פסנתר

עניין חשוב הוא להגדיר מהו הפסנתר המתאים לכם. הגדרה זו תשפיע משמעותית על מחיר הפסנתר. לא תמיד קיים הצורך לרכוש פסנתר יקר במיוחד, כמו פציולי. היכן הפסנתר ימוקם? אם החדר המיועד עבור הפסנתר הוא קטן, הרי שהפסנתר שתיקנו לא יהיה גבוה. תוכלו להסתפק בפסנתר שגובהו לא יעלה על 122 ס"מ. פסנתר גבוה יותר, מלבד עלותו הגבוהה, יעניק צליל פתוח יותר, וחדר קטן הוא בעל תנאים אקוסטיים שיגרמו לצליל של פסנתר כזה להישמע חזק מדי.

הגדירו את המטרה לרכישת פסנתר

מדובר בנקודה חשובה ביותר. באם אתם רוכשים פסנתר רק לשם האווירה והיופי הנוצרים סביבו, איכות הצליל יכולה להילקח פחות בחשבון, בזמן הרכישה (למרות שכדאי לקחת בחשבון, שהפסנתרים היפים יותר, יהיו גם היקרים יותר). באם אתם רוכשים פסנתר לשם התחביב, הרי שחזות הפסנתר תהיה חשובה פחות, וגם הצליל לא חייב להיות מהאיכותיים ביותר. פסנתר כזה יהיה זול יחסית, כיוון שלא יהיה גבוה, וייתכן שיהיה ישן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה