יום ראשון, 6 במאי 2012

רפואה משלימה


רפואה משלימה

רפואה משלימה - צמד מילים שעד לפני מעט יותר מעשור לא שמענו עליהן כלל. לאט לאט עוד ועוד אנשים החלו לדבר על רפואה משלימה, עד כמה היא עוזרת להם וכמה טוב שהיא קיימת. עם הזמן גם קופות החולים החלו לפתוח מרפאות של רפואה משלימה ואיתם עוד קליניקות של מטפלי רפואה משלימה ברחבי הארץ.
כל אחד מכיר את הרפואה המשלימה שלו, חלק מטופלים בצמחי מרפא, חלק בדיקור, חלק בעיסוי.. הרפואה משלימה כוללת את כל הטיפולים הללו ועוד טיפולים רבים.

מהי רפואה משלימה?

רפואה משלימה היא מונח המתאר את מגוון השיטות האלטרנטיביות. הרפואה המשלימה היא בבסיסה הוליסטית. הגישה ההוליסטית טוענת (ובצדק) שישנו קשר ישיר בין המצב של הגוף לבין מצבה של הנפש, המצב הפיזי שלנו הוא מראה למצבנו הרגשי.
ישנן שיטות רבות של רפואה משלימה הנחלקות לכמה קבוצות, ישנן שיטות העושות שימוש במגע, ישנן שיטות העושות שימוש בשיטות אנרגטיות וישנן שיטות העושות שימוש בצמחים ודיקור.
לדוגמא שיטות הרפואה המשלימה במגע כוללת שיאצו, רפלקסולוגיה ושיטות עיסוי שונות. השיטות העושות שימוש באנרגיה כוללות: דמיון מודרך, רייקי, הילינג ועוד.
ישנן גישות נוספות אשר נכללות ברפואה המשלימה כמו נטורופתיה, הומיאופתיה והרפואה הסינית.
בנוסף לכך ישנן עוד שיטות רבות של רפואה משלימה, חלקן מוכרות בארץ, חלקן מוכרות מעט מאוד (אך סביר להניח שעם הזמן יגיעו גם למרפאות של קופות החולים) וחלקן טרם הספיקו להגיע לארצנו.


למה כדאי לפנות אל רפואה משלימה?

רפואה משלימה מעודדת את הריפוי על ידי מודעות עצמית, כך שמרפאים את המחלה או הכאב מהבסיס. רק כאשר המטופל מכיר בדפוס המחשבה שלו, בדבר שמוביל למחלה - הוא יוכל להירפא. יחד עם זאת הרפואה המשלימה יכולה לשחרר מכאבים (כמו גב תפוס) על ידי מגע וטיפול נקודתי בלבד, מבלי לערב את המרכיב הרגשי.
מטופלים רבים פונים אל רפואה משלימה ומרוצים מתוצאותיה, לעיתים לרפואה המשלימה יש פתרון לבעיות רפואיות שהרפואה הקונבנציונלית טרם מצאה להן תרופה. כמו כן, האוזן הקשבת של המטפלים מאפשרת למטופלים להרגע ולהשתחרר מלחצי היום יום שלהם.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה