יום שבת, 25 ביוני 2011

אקסטרים מייקאובר


אקסטרים מייקאובר

תכנית השיפוצים האמריקאית של רשת ABC, אקסטרים מייקאובר מגיעה בקרוב אל ערוץ 10 בגרסה ישראלית מחודשת. יבואה של סדרת הריאליטי בהפקתה של חברת "דרסט הפקות" צפויה להעניק לצופים בישראל טעימה מאחת מבין סדרות הריאליטי המוכרות, האהודות והמוערכות ביותר בארצות הברית מזה כבר כמה עונות מעולות, החל משנת 2003.

חובה לראות את הסרטון במלואו!



מה בתכנית אקסטרים מייקאובר?

תכנית הריאליטי אקסטרים מייקאובר איננה ככל תכנית שיפוצים, בכל תכנית צוות אנשי המקצוע בענפי הבנייה, מגיעים אל ביתה של משפחה אמריקאית דלת יכולת כלכלית, בעלת בית הדרוש לשיפוץ. דיירי הבית נדרשים לצאת ממנו למשך 7 ימים מלאים. במהלכו של השבוע, צוות אקסטרים מייקאובר המונה בו אדריכלים, מעצבי פנים, קבלני בניין, נגרים, ועוד, מתחילים בהריסתו של הבית ובהקמתו מהיסוד.

תכנית הריאליטי אקסטרים מייקאובר מציגה את מצבי הלחץ בהם נתונים העובדים במהלכו של שבוע העבודה הגדוש משימות והאינטנסיבי. עניינים בלתי מתואמים ומתוכננים שנגרמים במהלכם של שיפוצי הבית יוצרים מתח ועניין, והצופים בבית אף יכולים לשאוב מכך טיפים ממיטב אנשי המקצוע בדבר השיפוץ האישי.

בתומו של התהליך, אין דבר יותר מעורר התפעלות מאשר המפגש בתוצר הסופי של אקסטרים מייקאובר. בכל פרק, השלב האחרון, בו מפגישים את בעלי הבית עם ביתם המחודש, זהו הרגע המרגש ביותר, רגע טלוויזיוני של תכנית ריאליטי במיטבה, שגורם לכל צופה לשמוח יחד עם המשפחה בגלל המתנה החדשה שקיבלה.

אקסטרים מייקאובר בקרוב בישראל

בימינו עדיין מתכוננים לקראת העלאת התכנית אקסטרים מייקאובר בישראל. התכנון הוא לשמר את הפורמט, ולהציג את השיפוץ האידיאלי בכל שלביו גם בעבור מספר משפחות ישראליות בעלות קשיים כלכליים. בישראל, לא קשה לאתר בתים רעועים הזקוקים לשיפוץ, תנאי החיים בארץ אינם מאפשרים למשפחות קשות יום את המותרות של שיפוץ ועיטורו של הבית נוכח לחצי חיי השגרה העמוסים.

קהל הצופים בבית יכולים להזדהות דרך המסכים עם המשפחות, לגלות חמלה וסימפטיה, דבר שהוא בעל מסר חיובי ביותר בהשוואה לתכניות ריאליטי אחרות. אקסטרים מייקאובר היא תכנית הפועלת למטרת עשיית מעשים טובים לאלו שזקוקים לכך. דבר זה יהיה ראוי להערכה, על אף שאנו יודעים ומכירים בכך שזוהי הפקת טלוויזיה המרוויחה מכך את תגמוליה המכובדים.

אל תפיל את המטמון


אל תפיל את המטמון

אל תפיל אל המטמון זהו למעשה שינוי של הגרסה – אל תפיל את המיליון. התכנית המקורית נצפתה כפופולארית ואהודה במיוחד בקרב ילדים, ומשום כך הזכיינית קשת של ערוץ 2 וערוץ הילדים מצאו את הדרך לקשור קשר וליישם שיתוף פעולה ראשון מסוגו בטלוויזיה. את הפורמט המקורי שינו, ויצרו שעשועון חביב ביותר לילדים, משחק עם שאלות טריוויה כמו המקור, אלא שבמקום מיליון שקלים שמוצבים על הדלפקים – הילדים ישחקו עם מטמון, שמא ייפול.


התוכנית אל תפיל את המטמון מצליחה בימים אלו לעורר אהדה רבה כלפיה. התוכנית מצליחה בערוץ הילדים, הילדים רבים מתמכרים למשחק המותח וההורים מצליחים להיסחף אחריהם ולהתלהב מהתכנית.



אל תפיל את המטמון – שינוי למטרת מסרים חינוכיים

הפורמט החליף את שמו ואת המותג – מיליון השקלים. אולם כשנוצר שיתוף הפעולה היה ברור לכל כי לא ניתן לקיים משחק לילדים העוסק בכסף. המסרים של חומריות ותאוות בצע מיד עולים אל מול העיניים ונתפסים כפסולים כשמערבים בכך ילדים. משום כך, את המיליון החליפו במטמון כאשר המטמון למעשה בעל פרסים שווי ערך לכל מקום בתחרות 1 – 5.

התכנית אל תפיל את המטמון מתקיימת כרגיל, רק ללא פרס כספי. הפרסים שניתנים לזוכים אלו הם מתנות שילדים אוהבים, ביניהם ניתן למנות אייפוד, קורס גלישת גלים, מערכת כלי נגינה, כרטיסים לאילת ועוד.

אל תפיל את המטמון - איך משחקים?

בשעשועון אל תפיל את המטמון, כל ילד נדרש להתמודד עם הורה. המשחק לילדים, מורכב מחמישה שאלות טריוויה בלבד בכל סיבוב, שאלות הטריוויה בוחנות ידע כללי במגוון נושאים. לכל שאלה מוקצבת למתמודדים, ילד והורה, חצי דקה בלבד בכדי להחליט על תשובה עליה ישימו את המטמון. תשובה נכונה תשאיר את המטמון למתחרים לסיבוב של שאלה נוספת, ואילו תשובה שגויה עשויה להפיל את המטמון ולפסול אותם. קיימים 5 פרסים בהם זוכים לפי דרגת זכייה, מקום ראשון זוכה בפרס הגבוה ביותר וכך לפי סדר הרמות.

הורה וילד בתכנית אל תפיל את המטמון שיגיעו אל המקום הראשון, יזכו להתמודד על המיליון האמיתי בתכנית המקור בערוץ 2, אל תפיל את המיליון.

מאסטר שף ילדים


מאסטר שף ילדים

כל מי שמעודכן, כבר הספיק להכיר את תכנית הריאליטי המרשימה – מאסטר שף. אלפי אנשים הגיעו בעונה הקודמת כדי להתמודד על תפקיד מאסטר שף, בתכנית הבישול הכי מעניינת, זו שהצליחה לכבוש את המדינה כולה. מאסטר שף, זו סדרת ריאליטי בה אנשים אלמוניים, מגיעים אליה רק בזכות הכישרון והאהבה שלהם לעולם הבישול. כאשר מדובר בבישול, אין מדובר במאכלים סטנדרטיים, אלא מדובר על מאכלי שף קולינאריים משובחים ביותר.



המשימות דורשות מן המשתתפים להכין מטעמים ומעדני גורמה ייחודיים, בשילוב של ניסיון, יצירתיות ומקוריות, וכן שילוב מתאים של טעמים שיהיו לשביעות רצונם ומתאימים לחיכם של הבוחנים בתחרות – השפים הבולטים ביותר במדינה.

הפורמט הפך להיות להצלחה סוחפת, ומשום כך נולדה לה תכנית בת של המקור – מאסטר שף ילדים, הלא היא התכנית דלישס שתעלה בערוץ הילדים.

מהי מאסטר שף ילדים?

כמו התכנית מאסטר שף המוכרת, מאסטר שף ילדים מונעת על ידי אותו הקונספט המרכזי. מאסטר שף ילדים הינה תוכנית בישול בשילוב של אלמנט הריאליטי, בה השפים שיתמודדו על התואר מאסטר שף יהיו ילדים. הילדים יכינו מאכלים על פי ההנחיות, יבשלו ויאפו, ויצטרכו להוכיח כישורים יוצאי דופן, במיוחד בהיותם ילדים. הליהוק לתכנית זו מעט יותר מורכב, מפני שיש לאתר ילדים שלא רק נהנים ויודעים להכין אוכל מוצלח, אלא צריכים לעמוד בפני הלחץ והמתח הכרוכים בהופעת ריאליטי בטלוויזיה, להיות בוגרים דיים בכדי להתבטא ולהיחשף.

מאסטר שף ילדים צפויה להיות עונה משמעותית, מפני שזו תהיה לרענון בשידורי הצפייה בטלוויזיה. על פי רוב, תכניות לילדים מתאימים לקהל היעד – ילדים. אולם במקרה של מאסטר שף ילדים, צפויה התעניינות גבוהה, משום שילדים מבשלים, זהו דבר יוצא מן הכלל, מפתיע ומרשים, כזה שכולם יהיו חייבים לראות כדי להאמין.

השראת התוכנית - מאסטר שף ילדים

את הרעיון המקורי לקיומה של התוכנית מאסטר שף ילדים שאבו מתוך מגמה של סדנאות בישול לילדים בשנים האחרונות שנרשמה להצלחה מעניינת למדי. מגוון של חוגים, שיעורי לימוד וקייטנות של בישול התמלאו בילדים עד אפס מקום. מעבר לכך שלימודי בישול הפכו לחוויה יצירתית מהנה ומעניינת, בישול בקרב ילדים נמצא אף כתחום המסייע להתפתחות, וליצירה שהיא מפרה ומרגיעה.