יום שבת, 25 ביוני 2011

אל תפיל את המטמון


אל תפיל את המטמון

אל תפיל אל המטמון זהו למעשה שינוי של הגרסה – אל תפיל את המיליון. התכנית המקורית נצפתה כפופולארית ואהודה במיוחד בקרב ילדים, ומשום כך הזכיינית קשת של ערוץ 2 וערוץ הילדים מצאו את הדרך לקשור קשר וליישם שיתוף פעולה ראשון מסוגו בטלוויזיה. את הפורמט המקורי שינו, ויצרו שעשועון חביב ביותר לילדים, משחק עם שאלות טריוויה כמו המקור, אלא שבמקום מיליון שקלים שמוצבים על הדלפקים – הילדים ישחקו עם מטמון, שמא ייפול.


התוכנית אל תפיל את המטמון מצליחה בימים אלו לעורר אהדה רבה כלפיה. התוכנית מצליחה בערוץ הילדים, הילדים רבים מתמכרים למשחק המותח וההורים מצליחים להיסחף אחריהם ולהתלהב מהתכנית.



אל תפיל את המטמון – שינוי למטרת מסרים חינוכיים

הפורמט החליף את שמו ואת המותג – מיליון השקלים. אולם כשנוצר שיתוף הפעולה היה ברור לכל כי לא ניתן לקיים משחק לילדים העוסק בכסף. המסרים של חומריות ותאוות בצע מיד עולים אל מול העיניים ונתפסים כפסולים כשמערבים בכך ילדים. משום כך, את המיליון החליפו במטמון כאשר המטמון למעשה בעל פרסים שווי ערך לכל מקום בתחרות 1 – 5.

התכנית אל תפיל את המטמון מתקיימת כרגיל, רק ללא פרס כספי. הפרסים שניתנים לזוכים אלו הם מתנות שילדים אוהבים, ביניהם ניתן למנות אייפוד, קורס גלישת גלים, מערכת כלי נגינה, כרטיסים לאילת ועוד.

אל תפיל את המטמון - איך משחקים?

בשעשועון אל תפיל את המטמון, כל ילד נדרש להתמודד עם הורה. המשחק לילדים, מורכב מחמישה שאלות טריוויה בלבד בכל סיבוב, שאלות הטריוויה בוחנות ידע כללי במגוון נושאים. לכל שאלה מוקצבת למתמודדים, ילד והורה, חצי דקה בלבד בכדי להחליט על תשובה עליה ישימו את המטמון. תשובה נכונה תשאיר את המטמון למתחרים לסיבוב של שאלה נוספת, ואילו תשובה שגויה עשויה להפיל את המטמון ולפסול אותם. קיימים 5 פרסים בהם זוכים לפי דרגת זכייה, מקום ראשון זוכה בפרס הגבוה ביותר וכך לפי סדר הרמות.

הורה וילד בתכנית אל תפיל את המטמון שיגיעו אל המקום הראשון, יזכו להתמודד על המיליון האמיתי בתכנית המקור בערוץ 2, אל תפיל את המיליון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה