יום שני, 11 באפריל 2011

הפקת חתונות בטבע


חתונה היא אחד האירועים החשובים ביותר בחייו של אדם. זוגות רבים מחפשים דרך להתחתן בדרך שתבטא את אישיותם הייחודית ולא באולמות אירועים בפס ייצור חתונות אחיד. 
 
הפקת חתונות בטבע, היא אחת הדרכים הטובות ביותר עבור זוג שמחפש חתונה מרשימה מצד אחד ועם זאת שתיתן לאורחים תחושה קלילה וזורמת. בעיקר עכשיו, כשהקיץ עומד בפתח, אם טרם בחרתם מקום לחתונה שלכם, הפקת חתונות בטבע תוכל להיות פתרון נפלא עבורכם, כדי לממש את אהבתכם בדרך מיוחדת ולהעניק חוויה בלתי נשכחת למשפחה ולאורחים שלכם.



למי מתאימה הפקת חתונות בטבע

הפקת חתונות בטבע אינה מתאימה לכל זוג מתחתן, ישנם כמו נתונים שצריך לקחת בחשבון. ישנם זוגות שחשוב להם להימנע מהפתעות ולהביא את כל האורחים לשביעות רצון מלאה. במקרה כזה, יוכל הזוג לבחור חתונה בגן אירועים. הפקת חתונות בטבע היא נחלתם של זוגות הרפתקניים ששמים את עצמם במרכז האירוע. 

אם הכרתם בטירונות או שהבילוי האהוב עליכם לסופי השבוע הוא טיול אופניים, אם אתם מעדיפים טראק בהודו על פני ירח דבש באירופה הקלאסית ולא מפחדים מאתגרים בדרך לחופה - יתכן שאתם בדיוק הזוג שמתאים לו לפנות לחברה שיוצרת הפקת חתונות בטבע. הפקת חתונות בטבע תתאים לחתונות קטנות יחסית ששמות דגש על המשפחתיות ועל הקשר האישי. כלות שמעדיפות שמלות מהודרות ואיפור מוקפד, חתונה בטבע אולי לא תהיה  המקום עבורכן.

מה לקחת בחשבון בחתונה בטבע

אחד הדברים המהותיים ביותר הוא אופן ההגעה. גם אם אתם הרפתקנים וחובבי טיפוס הרים, קחו בחשבון שלא כל האורחים יתלהבו לטפס איתכם לראש מצוק עם חבלי סנפלינג כדי להשתתף איתכם בחופה. כשבאים להפקת חתונות בטבע, חשוב למצוא מקום בעל נגישות לרכבים, שהמרחק הליכה מהרכב לא יעלה על 10 דקות. 

יש מקומות המאורגנים לקבל קהל ומארגנים הסעות שטח מחניון מסודר ועד למקום החתונה. אולם ניתן למצוא גם מקומות במרחק הליכה מהכביש, מה שיקל גם על ספקי הציוד שלכם. כמו כן, וודאו את תנאי השטח, כמו חולות טובעניים, צמחיה ואפילו נטייה של המקום להתמלא ביתושים. הרי לא תרצו אורחים מתגרדים במקום אורחים רוקדים.

הפקת חתונות בטבע


האם להפיק לבד חתונה או לפנות לחברת הפקות

אם אתם בקיאים במקומות בארץ ואתם מטיילים מקצועיים, יתכן שתוכלו להפיק את החתונה בעצמכם. רק הקפידו לקבל אישור מהגורמים הרלוונטיים (החברה להגנת הטבע או רשויות עירוניים) למקום ותאריך החתונה. 

אם חתונה בטבע היא פנטזיה, אבל אתם לא מתמצאים במקומות- תעשו בחוכמה אם תפקידו את הפקת החתונה בידי חברה מנוסה שתיתן לכם את הפתרונות המקצועיים והטובים ביותר.


יום רביעי, 6 באפריל 2011

פענוח חלומות


פענוח חלומות

החלומות הם בעצם פעולת העיבוד הרגשי המתרחשת במוח בסופו של יום. החלום הוא כלי חשוב לשיפור חייו של האדם על ידי הבנת הנפש שלו. החלומות הם בעצמם הדרך שלנו לתקשר עם האני העצמי הלא מודע שבי.  הס פסיכולוג זיגמונד פרוינד מסביר כי החלומות קשורים ליום שעבר ועל כן קל לפענח חלום אם פותרים אותו קרוב לזמן החלימה.
 

פענוח חלומות-  מדוע חשוב לפענח חלומות 

·         פענוח חלומות הוא אחד משיטות האבחון הנפוצות והטובות ביותר כיוון שבעת החלום אנו בעצם חולמים על הדברים החבויים בנו, הדברים שלפעמים אנו בעצמנו לא יודעים כי הם נמצאים בנו. דברים אלו שוכנים בתת מודע שלנו ויכולים להעיד רבות על מצבנו הנפשי.

·         ישנן שיטות שונות בהקשר של פענוח חלומות. ישנם מטפלים הנצמדים לשיטה אשר דוגלת בהבנת החלומות ומנסים לראות כל חלום באשר הוא ובמציאות שהוא משקף.

·         ישנם מטפלים אשר נוקטים בשיטה ערפילית יותר, הם מנסים למצוא נקודות מוצא שונות בחלום מתוך התחשבות באדם החולם ובמצב שבו  הוא היה בזמן שחלם את החלום ומנסים לפענח את התמונה השלמה.
·         שיטה נוספת הקיימת בנושא פענוח חלומות היא שיטה אשר מקורה בפסיכולוגיה. מהות שיטה זו היא להתייחס לכל אובייקט ודמות בחלום כמייצגים אותנו עצמנו, ולראות איך האובייקט משתקף דרך העיניים ודרך המחשבה שלנו.

מה כדאי לדעת בנושא של פענוח חלומות?

·         כאשר אנו חולמים חלום ולא מבינים את פשרו ומה הוא מסמל, כדאי לפנות לאבחון מקצועי. יכול להיות שהחלום יפתח לנו חסימות נפשיות ורגשיות אשר לא היינו מודעים אליהם כלל ולא היינו מודעים לקיומם. 

·         כאשר אנו פונים לאדם העוסק בנושא של פענוח חלומות חשוב מאוד שהאדם יכיר אותנו היטב. יכיר את הילדות שלנו, את מהלך חיינו ואף יהיה בקיא בעולם הפנימי שלנו, בעולם המושגים והדמיון שלנו.

·         החלום הוא חלק בלתי נפרד מאופי החולם ומחייו. פרטי הביוגרפיה של החולם תורמים רבות להבנת החלום ופענוחו.
·         כאשר באים לפענח חלום חשוב מאוד לבדוק איך האובייקטים בחלום קשורים למציאות, מה תפקידם ומה הם מבטאים עבור החולם בעולם הערות. 

·         החלום מורכב מסמלים. כשבאים לדון בנושא פענוח חלומות חשוב מאוד שהחולם יזהה את הסמלים שבחלום ויסביר את משמעותם עבורו.

מגלה עתידות


מגלה עתידות
מגלה עתידות הוא מקצוע השנוי במחלוקת. יש המאמינים בכך והולכים באופן קבוע להתייעץ עם מגלה עתידות לפני כל צעד משמעותי שהם נוקטים בחייהם ויש אנשים שכלל לא מאמינים בנושא ואף ממגרים תופעה זו מכל וכל. דעת היהדות בנושא של מגלה עתידות היא שהעתיד אינו כתוב מראש ולכל אדם אפשרויות בחירה רבות ונתיבי חיים רבים ללכת בהם.



מגלה עתידות -  מה בין תקשור וראיית עתיד?

·         תקשור זהו חיבור של האדם עם פנימיותו ועצמיותו. על ידי תקשור, אדם יכול לגלות על עצמו דברים שלא היה מודע אליהם. כמו למשל, טראומה מסוימת שאדם חווה בעברו וכיום היא חוסמת אותו ומנועת ממנו להצליח בתחומי חיים שונים, או חרדת נטישה שנובעת מחוויות עבר לא מוצלחות עוד.

·         הרבה אנשים מבלבלים בין תקשור ובין מגלה עתידות. באמצעות תקשור אין אפשרות לראות את העתיד ולחזות בלא נודע. בתקשור יש רק עבר והווה. הכלים היחידים שיכולים לעזור לבעל מקצוע אשר מגלה עתידות הם נומרולוגיה ואסטרולוגיה. אלו כלים מדויקים, מתמטיים, שיכולים להצביע על העתיד.

·         חיזוי, גילוי עתידות יכול מאוד להזיק לאדם המתעניין בעתידו. לא מזמן סופר מקרה של בחורה שהכירה בחור מושלם. זיווג משמים. הקשר הוביל כמעט לחתונה. הבחורה הלכה אל מגלה עתידות רק כדי להיות בטוחה במאה אחוז שהבחור אכן הוא האחד. מגלה העתידות אמר לבחורה כי רק בעוד שבע שנים היא תמצא את הזיווג המושלם. הבחורה נפרדה מהבחור בכאב לב. מיותר לציין, שהיום כעבור הרבה יותר משבע שנים הבחורה עדיין רווקה.

·         מסיפור זה אנו לומדים עד כמה חשוב להתמקד רק בהווה, להתמקד בנתיב הדרכים העכשווי שלנו ולעשות את הבחירות הנכונות ביותר כדי להגיע לעתיד טוב יותר.

מגלה עתידות וגרפולוגיה - הילכו שניהם יחדיו?

·         טעות נפוצה היא לחשוב שעל ידי טיפול גרפולוגי נוכל לדעת מה העתיד שלנו צופן בחובו. גרפולוגיה זוהי תורת הכתב אשר יכולה להעריך את כישוריו וצורת חשיבתו של האדם באותו הרגע. גרפולוגיה היא כלי מרתק ועוצמתי, אך מספק הערכה רק למצב הקיים.
·         יכולת ניבוי וראיית עתיד נעשות על ידי כלים אחרים, על ידי יכולות על חושיות ופיתוח מודעות ל"אני" העמוק  שבתוכנו.

יום שני, 4 באפריל 2011

חיסונים לחו"ל


כאשר מתכננים טיול למדינה לא מערבית כגון טיולים למזרח, לסין, למדינות בדרום אמריקה יש לבדוק אילו חיסונים נדרשים המטיילים למדינות אילו לבצע. לחלק מהמדינות לא תוכלו להיכנס ללא הצגת פנקס חיסונים מתאים. לעיתים אפילו נדרשים חיסונים לחו"ל בנסיעה לחלק ממדינות אירופה. 
 
בכל מדינה יש דרישות ספציפיות לגבי החיסונים הנדרשים למטיילים שתוכלו לברר בכל סוכנות נסיעות. חלק מהחיסונים ייתכן שכבר קבלתם בילדותכם כחלק מתוכנית החיסונים הארצית בישראל. בישראל ניתן לקבל את כל החיסונים ההכרחיים וחלקם אפילו נכללים על סל הבריאות או מתאפשרים בעלות נמוכה במסגרת ביטוחי בריאות שונים. 

חיסונים לחו"ל


חיסונים לחו"ל – צהבת
צהבת יכולה להופיע בשתי דרכים עיקריות, הפטיטיס A והפטיטיס B. צהבת מסוג A, נפוצה ביותר במדינות מזרח אסיה ודרום אמריקה וצהבת מסוג B, עשויה בעיקר לפגוע במטיילים באפריקה. ברוב מדינות אפריקה אין הוראות ספציפיות לצורך חיסונים לחו"ל ולכן עיקר האחריות היא על המטייל עצמו. 

שווה לבדוק בפנקס החיסונים שלכם מילדות אילו חיסונים לחו"ל מתאימים כבר קבלתם בילדותכם או בגיוס לצבא. אומנם הסיכון בחיסון כפול הוא נמוך, אבל חבל להעמיס על הגוף. צהבת מתבטאת בעיקר באובדן תיאבון, שלשולים, חום והיא נקראת "צהבת" עקב הצבע הצהבהב שמקבל העור של החולה. צהבת מסוג B עשויה גם להתפתח לשחמת כבד קטלנית.

חיסונים לחו"ל - טטנוס
במסגרת חיסונים לחו"ל לכל נסיעה, כאשר אינכם בטוחים בקרבת בתי חולים באזור הטיול כדאי לדאוג לזריקה נגד טטנוס. טטנוס היא מחלה שעשויה מתפתחת מנבגים שעשויים לחדור לגוף בכל פציעה וגורמת לפגיעה קטלנית במערכת העצבים. גם טטנוס היא מחלה שבישראל מחסנים מפניה כל אדם, אלא שיש לזכור כי יעילות החיסון היא עד כעשר שנים, כך שאם קבלתם זריקת חיסון נגד טטנוס בבית הספר היסודי, יתכן כי אינכם מחוסנים יותר. 



במסגרת חיסונים לחו"ל, כדאי שתשקלו חיסון נגד טטנוס גם במקרה שאתם מטילים באזור מודרני יותר, כדי שלא תאלצו לקבל זריקה במקרה של פציעה במהלך הטיול עצמו.

טיפוס הבטן
מחלה נפוצה מאוד במדינות אפריקה, אסיה (כמו הודו וטיבט) ודרום אמריקה. טיפוס הבטן יכול לגרום למוות עקב התייבשות הגוף כתוצאה משלשול והקאות, הנגרמים עקב חיידק הסלמונלה טיפי. 

החיסון נגד טיפוס הבטן במסגרת חיסונים לחו"ל הוא בעל חשיבות גבוהה ביותר, שכן מדובר במחלה שעשויה להתפתח מהר מאוד מרגע ההדבקה ולכן, לא לאפשר הגעה בזמן לטיפול כאשר מטיילים באזורים פראיים הרחוקים מערים מיושבות ובתי חולים.