יום ראשון, 12 במרץ 2017

תיק מפעל



מפעלים מסוכנים חייבים להחזיק בתי מפעל
כל מפעל שמכיל בתוכו חומרים מסוכנים כמו גזים או רעלים שיכולים לדלוף ולגרום לסכנות רבות חייב לפי החוק לרישוי עסקים להחזיק בתיק מפעל. תיק מפעל מכיל בתוכו נהלים וסדר פעולות לכל מקרה תיאורטי שיכול לקרות והוא נקבע לפי החוקים של המשרד להגנת הסביבה ופיקוד העורף. מידי שנה מתבצעים תיקונים ושינויים בהתאם למה שנקבע וכל מפעל חייב להיות עדכני, זוהי אחריותו הבלעדית להיות מוכן לכל מצב חירום שיכול לקרות בפעילות שלו עצמו.

כל מפעל שונה לפי הפעילות והמבנה שלו

מי שמכין את תיק המפעל הוא ממונה בטיחות אש שמוסמך לנהל את מצבי החירום לפי החלטות הממשלה המעודכנות ביותר לגבי כל מפעל ספציפי. למשל מפעל שמייצר אמוניה ומפעל שמזקק נפט לא יהיו דומים בהתמודדות שלהם עם דליפה שכן כל חומר שונה בעל השפעות אחרות, כולל אמצעי בטיחות אחרים ואולי גם סדר פעולות שונה. לכן ההתייחסות חייבת להיות פרטנית לכל חומר מסוכן כדי לתת מענה טוב יותר למקרה של פיצוץ או דליפה. בכל תיק תתבצע הערכה של כל הסיכונים האפשריים, זמני תגובה וגם על ממונה הבטיחות לאמוד את הנזק שיקרה גם לרכוש וגם לחיי אדם, כולל שיתוף הפעולה עם שאר הגופים כמו כיבוי אש ומגן דוד אדום.


צוות חירום בכל רגע

כחלק מהגדרותיו של תיק מפעל ונהלי בטיחות בכל מפעל גדול, חייב להימצא צוות חירום שיטפל בבעיות באופן שוטף. צוות הבטיחות כולל אנשים שיודעים להגיש עזרה ראשונה בסיסית ולטפל בבעיות כיבוי אש, מדובר על עובדים במפעל שעברו השתלמות או קורס מתאים, כאשר הם צריכים להיות מוכנים בכל רגע לקריאה בכל וריאציה שהיא גם בעבודה במשמרות כשכל אחד מהם נמצא בזמנים אחרים בעבודה לסירוגין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה