יום חמישי, 9 במרץ 2017

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים


מה הוא המכון הרפואי לבטיחות בדרכים?
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הינו גוף הכפוף למשרד הרישוי. משרד הרישוי האחראי על מתן רישיונות נהיגה חייב להיות בשליטה על מצב הנהגים בכביש. המכון הרפואי קיים על מנת שאנשים בעלי רקע בעייתי במשרד הרישוי יוכלו לגשת לאבחון במכון הרפואי. משרד הרישוי רשאי לזמן כל אחד לבדיקה רפואית במכון הרפואי, על הנהג קיימת חובת התייצבות לבדיקה זאת אחרת לא יוכל להמשיך לנהוג. במרכז הרפואי לבטיחות בדרכים עובדים אנשי רפואה בתחומים שונים. רופאים, פסיכולוגים ופסיכיאטרים, כולם שם על מנת לקבל חוות דעת מדוייקת ביותר עבור נהג אשר הופנה לבדיקה מהסוג הזה. 

אילו נהגים מפנה משרד הרישוי לבדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים?
משרד הרישוי יכול לשלוח כל נהג אל המרכז הרפואי לקבלת אבחון האם הוא יכול הלמשיך לנהוג בבטחה. הנהגים אשר נשלחים על ידי משרד הרישוי הינן נהגים אשר מתקבל עליהם מידע כזה או אחר במשרד הרישוי, לדוגמא נהגים אשר היו מעורבים בתאונות דרכים, נהגים בעלי עבר של עבירות תנועה רבות או נהגים אשר השתחררו משירות בטחון עם נכות מסויימת או סעיף נפשי. המכון הרפואי לבטיחות בדרכים יכול למצוא שנהג לא כשיר להמשך נהיגה מסיבות של "אי התאמה אישיותית לנהיגה", בגין סיבה זו נשלל רישיון הנהיגה של אותו נהג לשנה שלמה, בסוף השנה יוכל לבוא הנהג לאבחון חוזר וניסיון לחידוש רשיונו. 

החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים אינה סופית והיא ניתנת לערעור, את הערעור יש להגיש לוועדה אשר יושבת בבית חולים תל השומר. על מנת לצלוח בערעור על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מומלץ להתייעץ עם עורך דין טוב המתמחה בתחום זה. באמצעות עורך דין טוב יש סיכוי לשנות את ההחלטה. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה