יום חמישי, 8 בפברואר 2018

cyber crime investigation



לוחמת סייבר בעידן המודרני
ממציאי רשת האינטרנט שעסקו בצורך מקומי של חברה מסוימת בארצות הברית כנראה לא העלו על דעתם עד כמה ההמצאה שלהם הולכת לשנות את פני העולם. בעקבות הפיכת האינטרנט לרשת בינלאומית המקשרת בין אנשים מכל העולם בטווחי זמן של שניות ומשפיעה על חיינו בכל תחום החל ממסחר ועד לרכישת ידע והמצאות טכנולוגיות חדשות, נוצרו גם אתגרים חדשים לרשויות החוק. העידן הטכנולוגי החדש מלא בפרצות פוטנציאליות המאפשרות להאקרים ואנשי מחשבים מכל העולם לנסות ולהרוויח כסף באופן לא חוקי, לסחוט חברות ממשלתיות תחת תקיפת סייבר ועוד. על מנת להתמודד עם פשיעת הסייבר, כמעט בכל גוף בעולם הלך והתפתח גם המושג של cyber crime investigation.

כיצד מתבצע חקר של פשעי סייבר

חקר פשעי סייבר, או בשמו הרשמי,
cyber crime investigation הוא תחום מתפתח בכל רשויות החוק בארץ ובעולם. מכיוון שפשע סייבר יכול להתבצע בקצה אחר של העולם ולהיות מוסווה בדרכים מתוחכמות ביותר, רשויות החוק נאלצו למצוא דרכים חדשות לחקור פשעים המתבצעים במרחב האינטרנטי והמסכנים את המשתמשים בו בכל העולם. כך לדוגמה, נערך גיוס נרחב של אנשי מחשבים עבור רשויות החוק הללו ונפתחו קורסים מיוחדים להכשרתם בנושא זה. אנשי מחשבים אלו למדו כיצד להתחקות אחר עקבות כמעט בלתי נראים של פושעים במרחב הקיברנטי ולגלות מאפיינים חוזרים של הפעולות שלהם שיאפשרו את תפיסתם או דרכים לעקוף את מנגנוני התקיפה שלהם.

לוחמה בסייבר בישראל

גם בישראל, תחום הסייבר זוכה לתשומת לב רבה. רק לאחרונה הודיע הרמטכ"ל על פתיחה של אגף סייבר בצה"ל ובכל רשויות החוק והארגונים הממשלתיים יש חטיבה מיוחדת העוסקת בהגנת סייבר וב-
cyber crime investigationעל מנת להגן בצורה הטובה והאפקטיבית ביותר על רשויות אלו מפני תקיפה פוטנציאלית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה