יום שלישי, 6 בפברואר 2018

פסילה מנהלית של רישיון נהיגה



עבירות תנועה ותאונות דרכים הן מכת מדינה, וצריך להתמודד איתן היטב
אין כל ספק שעבירות תנועה הן מצב בעייתי מאוד, ותופעה שכיחה שאנחנו כמדינה צריכים להיאבק בה. עבירות התנועה, ותאונות הדרכים שהן מובילות אליהן, גובות מאתנו מחיר גבוה וקשה במיוחד מדי יום, עם הרוגים בתאונות דרכים ועם פצועים רבים ופגיעות רבות ברכוש ובנפש. לכן, יש צורך במערכת יעילה של אכיפה ושל חוק למניעת המצבים האלה, ואחד הכלים שבהם נעשה שימוש הוא בפסילות ושלילות של רישיונות נהיגה של נהגים עבריינים. פסילה מנהלית היא אחד הכלים המידיים שבהם נעשה שימוש.

מתי מתבצעת פסילה מנהלית של רישיון נהיגה, לכמה זמן היא תקפה ומי פוסל?
פסילה מנהלית של רישיון נהיגה מתבצעת באופן מידי לאחר ביצוע עבירת תנועה או תאונת דרכים של ממש. בניגוד לשלילה של הרישיון, שמי שמבצע הוא בית המשפט, הפסילה המנהלית מתבצעת על ידי גורם מנהלי ומבצע בשטח – קצין משטרה בדרגת פקח ומעלה. במידה וקצין המשטרה מגיע למסקנה שישנה סכנה בחזרה של הנהג לכביש, וגם שיוגש נגדו כתב אישום בסבירות גבוהה, הוא יכול לפסול את רישיון הנהיגה שלו לעד 30 ימים. במידה ומדובר בנהג שהיה מעורב בתאונת דרכים עם פצועים ופגיעה ברכוש, הפסילה יכולה להגיע ל-60 ימים, ואם ישנם הרוגים בתאונה הפסילה היא אוטומטית ל-90 ימים.

פסילה מנהלית היא לא החלטה סופית, וניתן גם לערער על כך
למרות שפסילה מנהלית היא כלי חשוב שמאפשר לנו להרחיק נהגים מסוכנים מהכביש, לעתים ההחלטה עליה היא שגויה ושרירותית, על ידי קצין משטרה שלא מבצע את עבודתו בצורה טובה. במצב זה, אם אין יסוד להנחה שיוגש כתב אישום ואין סכנה בחזרה של הנהג לכביש, ניתן לערער על הקביעה של פסילה מנהלית ולבטל אותה, באמצעות ייצוג משפטי מתאים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה