יום ראשון, 26 בפברואר 2017

פינוי בינוי



תהליך הכרחי להתאמה למציאות החדשה
תהליך פינוי בינוי הוא תהליך בו מתבצע פינוי של דיירים מדירותיהם לדירות אחרות, או דירות שכורות, כדי להרוס את המבנים ולהקים עליהם מבנים חדשים יותר, שמתאימים לבנייה חדשנית בעלת מספר דירות רב יותר. תהליך זה מתחיל עם יוזמה של יזמי נדל"ן שמציעים לבעלי הדירות הצעות חלופיות עבור ויתור על הקרקע או הדירה, כחלק מתהליך התחדשות עירונית, ולאחר הבנייה של הבניין החדש הם מקבלים דירה חדשה, בדרך כלל גדולה ואיכותית יותר. תהליך פינוי בינוי הוא תהליך נפוץ בעולם אך יכול להיתקל בקשיים רבים.

מדוע נדרש תהליך של פינוי בינוי?
בעיקר במדינות צפופות, תהליך פינוי בינוי הכרחי ליצירת מקומות מגורים חדשים. עם התפתחות הערים וגדילת האוכלוסייה, הולכים ונגמרים השטחים הפתוחים שמהווים ריאות ירוקות הכרחיות בין ערים ובתוכם. עובדה זו גורמת לנסיקה בפרויקטים של פינוי ובינוי וכך נהרסים מבנים ישנים שהבנייה שלהם לא הולמת לתקופה העכשווית ובדרך כלל גם מאכלסת אוכלוסייה במעמד סוציו אקונומי נמוך. תהליך פינוי בינוי דורש הסכמה של הדיירים ומשרד השיכון יכול להכריז עליו באמצעות צו הכרזה שתוקפו עד שש שנים.

כיצד מפוצים המפונים?
היזם מציע למפונים העתידיים מספר אפשרויות מגורים בזמן ההרס והבנייה של המבנה החדש. ראשית, על המבנה לקום תוך פרק הזן שהקציב, בדרך כלל מדובר על תקופה שלא תיארך מעל שלוש שנים, בה על היזם לדאוג למגורים חלופיים למפונים. הפיצויים מתקבלים בצורת שכר דירה לשלוש שנים וגם לתשלום ארנונה על שטח הדירה הישן. נוסף לכל אלה המפונים מקבלים דירה חדשה ומשופרת יותר ללא תוספת תשלום בתום הבנייה. חשוב לציין שהדירה החדשה איכותית יותר על הנייר, ובפועל מחיר דירה ומחירי נדל"ן נקבעים לפי קריטריונים שונים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה