יום רביעי, 1 בפברואר 2017

תפקידו של עו״ד מסחרי



תחומים במקצוע עריכת דין והתחום המסחרי
עריכת דין היא מקצוע רב תחומי, המקיף כל זווית בחיינו. אין מי שלא נזקק לשירותי עורך דין בחייו. עולם העסקים הוא עולם שבו יש צורך בליווי משפטי שוטף ותמידי. עורך דין שעיסוקו בליווי משפטי לעסק קרוי עו״ד מסחרי. תחום זה הינו כה רחב, שיש בתוכו תת התמחויות רבות. הנושאים הנפוצים ביותר שבהם עוסק עו״ד מסחרי הינם חוזים (שאף הוא נחלק למגוון סוגי חוזים) ודיני חברות או תאגידים. אלה נושאים של ליווי שוטף ויומיומי. כל עסק, קטן כגדול, נדרש במהלך חייו לעריכת חוזים והסכמים, כגון הסכמי עבודה, הסכמי שותפות, הסכמי סודיות, הסכמי בלעדיות, הסכמי השקעות, הסכמי הלוואות, ועוד ועוד. חברות ותאגידים זקוקים גם לייעוץ משפטי שוטף בנושאים הקשורים להקמת חברה, מבנה התאגיד, חובות וזכויות נושאי משרה בתאגיד, פירוקים, מיזוגים, ועוד נושאים רבים הקשורים להתנהלות השוטפת של החברה. גם בכל אלה עוסק עו״ד מסחרי. 



מדוע חשוב לנהל עסק עם עו"ד מסחרי צמוד?
לעתים נדמה לבעלי עסקים ומנהלים, שבעסקאות נקודתיות, או לביצוע מהלכים טכניים מסויימים בחיי החברה המסחרית, הכנסת עורך דין לתמונה היא ״מיותרת״. גישה זו עלולה לגרום לעסק נזקים שקשה לתקן. טעות קטנה עלולה לעלות לחברה ממון רב, ולכן ההמלצה היא חד משמעית: לפני כל עסקה, חוזה, תיקון חוזה, הכנסת שותף וכיו״ב – לפנות לקבלת ייעוץ מעו״ד מסחרי שזה עיקר עיסוקו.

קיימים מאות משרדי עורכי דין ברחבי הארץ. בין אם זו פירמת ענק עם עשרות עורכי דין, ובין אם זה משרד בוטיק קטן ומשפחתי, כדאי לשכור שירותים משפטיים ממשרד אחד שיהיה מעורב בכל האספקטים של ניהול העסק או החברה, ולא ״להתפזר״ בין מספר משרדים, וזכרו: ליווי העסק ע״י משרד עו״ד מסחרי הוא חובה!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה