יום חמישי, 29 בינואר 2015

מיסוי בינלאומי



מיסוי בינלאומי על פי אמנת המס

אמנת המס הבינלאומית קובעת כי כל אזרח חייב לשלם מס על ההכנסות השונות שלו ואין זה משנה האם יצר את ההכנסות במדינה בה הוא מתגורר או מחוצה לה. אמנת המס קובעת שני עקרונות מרכזיים; מצד אחד על כל הכנסה לעבור תחת מס ומצד שני אין האזרח מחויב לשלם מס כפול. כלומר, מיסוי בינלאומי בא לפתור את בעיית העלמות המס על ידי שימוש במקלטי מס שונים ובו זמנית האמנה באה לשמור על האזרחים ועל ההכנסות שלהם כך שלא ישלמו מס בשתי מדינות שונות. מיסוי בינלאומי מורכב ולכן כל אזרח או תושב שמקיים פעילות כספים בחו"ל או מתכנן לעבור מדינה, מומלץ שיתייעץ עם בעל מקצוע מומחה בתחום.




בעלי מקצוע מומחים

לא כל רואה חשבון התעמק בתחום מיסוי בינלאומי ולכן לא כל רואה חשבון יכול לייעץ לאזרחים שמבצעים פעולות עסקיות מעבר לים. בעלי מקצוע מומחים הם אלו שמכירים היטב את אמנות המס, שולטים בתחום הטבות המס ויודעים לנהל תיקי כספים מורכבים שכאלו.

מקלטי מס

חשוב לציין כי כל מדינות העולם אינן אוהבות אנשי עסקים או משקיעים אשר מנסים לנצל מקלטי מס מסוגים שונים. עם זאת, יכול להיות שמשקיעים אשר שמים את ההשקעות שלהם מחוץ לגבולות המדינה, אך מתגוררים בה ומשלמים בה את המס, יוכלו לקבל הטבות מס שונות. מיסוי בינלאומי הוא תחום מורכב ולשם כך יש לקחת אנשי מקצוע מומחים בתחום.

הצהרות על פי חוק

עבירות מס אלו עבירות בינלאומיות ולכן, כל הצהרה שעוברת לרשות המיסים חייבת להתבצע על פי החוקים של המדינה ושל המדינה בה מושקעים הכספים או נוצרים הרווחים. על מנת לא לשלם מס כפול ולא להסתכן בהצהרות לא שלמות, מומלץ לקחת רואה חשבון אשר מומחה בתחום מיסוי בינלאומי.

יום שבת, 17 בינואר 2015

סלקום מספר טלפון



מספר הטלפון של סלקום מחבר אתכם לעולם התקשורת
אם יש לכם בעיית תקשורת במכשיר הסלולרי שלכם ואתם אמורים להיות מחוברים לרשת סלקום, מומלץ כמובן לחייג אל מספר הטלפון של סלקום ולציין מהי הבעיה. באופן טבעי, אתם לא תעשו זאת מהמכשיר הסלולרי עצמו, אך מספיק שיהיה מכשיר אחר כדי שתוכלו לחייג ממנו אל מספר הטלפון של סלקום שהוא 123*. אתם צריכים לבחור בתפריט האוטומטי את המוקד לטיפול בבעיות תקשורת ובבעיות DATA, ושם יוכלו לעבוד אתכם, להסביר לכם אילו הגדרות אתם צריכים לשנות במכשיר, ובעצם ילוו אתכם עד שתצליחו להתחבר מחדש.

האם יש תקלות נוספות?
כמובן שאפשר לחייג אל מספר הטלפון של סלקום גם במקרים נוספים, שכן יש תקלות מסוגים שונים שהמכשיר יכול לסבול מהן. עם זאת, שימו לב שבמידה ומדובר על תקלת חומרה ולא על תקלת תוכנה (מסך נשבר, מקש לא פועל) הרי שהבעיה היא במכשיר עצמו, ולא בשירותים שחברת סלקום מספקת. עם זאת, במידה ורכשתם את המכשיר עצמו גם דרך סלקום במסגרת חבילת רכישה מיוחדת, רצוי מאד ליצור קשר עם שירות הלקוחות של סלקום במספר הטלפון של סלקום. במקרים אלו יש לציין מה מהות התקלה, ואז יוכלו להסביר לכם במוקד האם יש לכם אחריות על המכשיר לתקלה זו. לאחר מכן תוכלו כמובן לחייג אל סלקום ולברר מידע על מוקדי הטיפול במכשירים שנרכשו דרך החברה, ושם להפקיד את המכשיר שיתוקן ויוחזר לכם תוך כמה ימי עבודה.

למידע נוסף לחץ כאן - סלקום מספר טלפון

כל השירות דרך מוקד אחד
קל לראות שאת כל השירותים אתם תוכלו לקבל דרך מוקד שירות הלקוחות של סלקום. מספר הטלפון של סלקום עצמו הוא קל מאד ופשוט לזכור אותו, וזה יתרון חשוב מאד מבחינתכם. בכל מקרה שבו יש תקלה במכשיר, כדאי בכל מקרה לחייג ולראות כיצד סלקום יוכלו לסייע לכם.


יום ראשון, 11 בינואר 2015

עסק חברתי



איך עסק יכול להיות חברתי
עסק חברתי הוא למעשה הכלאה חדשה יחסית בין שני מודלים מוכרים בשוק העסקי העולמי – חברה למטרות רווח ועמותה ללא מטרות רווח. עסק מסוג זה שואב משני העולמות, בכך שהוא מספק מוצר או שירות מסוים בתמורה לתשלום, מעסיק עובדים ומשלם משכורות, במקביל לכך שהוא מעביר את רוב רווחיו לקידום מטרה חברתית או קהילתית.

קצת מאפיינים
ישנם שלושה מאפיינים עיקריים שהופכים עסק כלשהו לעסק חברתי. האחד, באופן די ברור, הוא המאפיין החברתי. מטרתו של עסק חברתי חייבת להיות חברתית – קידום מטרה מסוימת, והוא חייב להיות תוצאה של יוזמה אזרחית. רוב הרווחים בעסק מסוג זה חייבים ללכת לקידום המטרה שנקבעה לו. מאפיין נוסף של עסק חברתי הוא הכלכלי – העסק חייב להציע מוצר או שירות מסוים בתמורה לתשלום ולחלק משכורות לעובדיו, כשהוא משלב בין עובדים בתשלום למתנדבים. המאפיין השלישי קשור למשילות העסק – שחייב להתבסס בקבלת החלטותיו במידה רבה על רצון הלקוחות ואוכלוסיית היעד לה הוא מנסה לעזור.

מקור העסקים החברתיים
חתן פרס הנובל לשלום מוחמד יונוס הוא אולי הדמות המוכרת ביותר בכל הנוגע לעסקים חברתיים. בספרו שנקרא "יצירת עולם ללא עוני – עסק חברתי ועתיד הקפיטליזם" הוא מדבר על מודל חדש של עסקים, שיתרמו לחברה, לקהילה או לדת את מרבית רווחיהם תמורת תמיכה של הקהילה בהם חזרה, כך שהעסק יישאר רווחי ומשגשג. בסביבה זו הוא מדבר על סביבת עבודה טובה בה העובדים מקבלים משכורות ממוצעות בשוק ונהנים מתנאי עבודה גבוהים. יונוס גם יישם את המודל הזה כשהקים את בנק גרמין בשנת 1983 – אולי העסק החברתי הראשון בעולם.

עסקים חברתיים Made in Israel
כאמור, לא ממש משנה מהו השירות שהעסק החברתי מספק, אלא המטרה שלו. לכן ניתן למצוא בישראל עסקים חברתיים רבים – חנויות שונות (רהיטים וכלי כתיבה, למשל), בתי קפה ופאבים. בררו על עסקים שכאלה ותתמכו בהם – זוהי תמיכה בחברה כולה ולא רק באינטרס צר של בעל עסק.