יום חמישי, 29 בינואר 2015

מיסוי בינלאומי



מיסוי בינלאומי על פי אמנת המס

אמנת המס הבינלאומית קובעת כי כל אזרח חייב לשלם מס על ההכנסות השונות שלו ואין זה משנה האם יצר את ההכנסות במדינה בה הוא מתגורר או מחוצה לה. אמנת המס קובעת שני עקרונות מרכזיים; מצד אחד על כל הכנסה לעבור תחת מס ומצד שני אין האזרח מחויב לשלם מס כפול. כלומר, מיסוי בינלאומי בא לפתור את בעיית העלמות המס על ידי שימוש במקלטי מס שונים ובו זמנית האמנה באה לשמור על האזרחים ועל ההכנסות שלהם כך שלא ישלמו מס בשתי מדינות שונות. מיסוי בינלאומי מורכב ולכן כל אזרח או תושב שמקיים פעילות כספים בחו"ל או מתכנן לעבור מדינה, מומלץ שיתייעץ עם בעל מקצוע מומחה בתחום.




בעלי מקצוע מומחים

לא כל רואה חשבון התעמק בתחום מיסוי בינלאומי ולכן לא כל רואה חשבון יכול לייעץ לאזרחים שמבצעים פעולות עסקיות מעבר לים. בעלי מקצוע מומחים הם אלו שמכירים היטב את אמנות המס, שולטים בתחום הטבות המס ויודעים לנהל תיקי כספים מורכבים שכאלו.

מקלטי מס

חשוב לציין כי כל מדינות העולם אינן אוהבות אנשי עסקים או משקיעים אשר מנסים לנצל מקלטי מס מסוגים שונים. עם זאת, יכול להיות שמשקיעים אשר שמים את ההשקעות שלהם מחוץ לגבולות המדינה, אך מתגוררים בה ומשלמים בה את המס, יוכלו לקבל הטבות מס שונות. מיסוי בינלאומי הוא תחום מורכב ולשם כך יש לקחת אנשי מקצוע מומחים בתחום.

הצהרות על פי חוק

עבירות מס אלו עבירות בינלאומיות ולכן, כל הצהרה שעוברת לרשות המיסים חייבת להתבצע על פי החוקים של המדינה ושל המדינה בה מושקעים הכספים או נוצרים הרווחים. על מנת לא לשלם מס כפול ולא להסתכן בהצהרות לא שלמות, מומלץ לקחת רואה חשבון אשר מומחה בתחום מיסוי בינלאומי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה