יום שבת, 24 באוגוסט 2013

פירוש חלומות




מה הוא החלום

המונח "חלום" הוא עתיק יומין, תופעת החלימה אינה מוגבלת לתרבות מסוימת או לאורח חיים כלשהו. ההגדרה הכללית ביותר למושג חלום, היא חוויות שהאדם חווה כשהוא ישן, אשר בהן הוא נזכר עם התעוררו משנתו. החלום הוא תוצר של חשיבה והמקור העיקרי שלו הם זיכרונותיו של האדם. בזמן החלום מוחנו ממשיך לעבוד ולעבד את החוויות שעברנו ובדומה למחשב, הוא מאתחל מחדש ופורק את עצמו מכל אותן התרשמויות שצברנו במהלך היום. מאחר והחלום מכיל מסרים הקשורים בחייו של האדם, הוא זקוק לפירוש חלומות כדי לפענח אותם ולספק רצונות שנדחקו בתודעה.


מודע ותת מודע

הפסיכולוגיה ראתה בתופעת החלימה של האדם, כמתן במה לתכנים החבויים בתת מודע של האדם.
תת מודע הוא הרובד הנפשי המכיל תכנים, רגשות, זיכרונות ומשאלות אותם האדם אינו מסוגל לשייך אל עצמו. בתהליך של הדחקה מועברים תכנים אלו ממודעותו של האדם אל הלא מודע, המשתקפים במאורעות אותן חולם האדם. על ידי פירוש חלומות, עשוי האדם לפענח ולגלות את רצונותיו הנפשיים המועברים מה-תת מודע למודע ולשפר את מצבו הנפשי. על ידי כך, פירוש חלומות משמש למעשה כמעין טיפול תרופתי פסיכולוגי, בו האדם יכול להיעזר כדי להטיב את מצבו הנפשי.





למי פונים בשביל פירוש חלומות?


על-פי הזוהר, לפיתרון החלום יכול להיות משקל חשוב יותר מהחלום עצמו. לפיכך, כשפונים לפותר חלומות או אל מכר כדי שיעזרו בפירוש חלומות, חשוב לבדוק מספר נתונים לפני. למשל, האם אותו אדם הוא רוחני, האם הוא מבין את האחריות המוטלת על כתפיו, האם יש לו את המיומנות הדרושה כדי שיהיה ניתן לבטוח בו ועוד. כמובן שאם אין בטחון בכך, עדיף לא לספר חלום מכיוון שעלול להיווצר נזק לאדם. לרוב, האנשים העוסקים בפירוש חלומות, הם מיסטיקנים, אסטרולוגים, רבנים ואנשי קבלה.


נקודות חשובות לביצוע התהליך

ראשית, מומלץ לחולם לכתוב את תוכן החלומות מיד עם יקיצתו. כך הוא עשוי לזהות מוטיבים החוזרים על עצמם, ובאמצעותם ללמוד רבות על עצמו. שנית, מדיטציה עשויה בהחלט לתרום לפירוש חלומות, שכן נפש רגועה ובריאה תביא לתוצאות משמעותיות יותר. וכמובן אל לשכוח, כי רצוי תמיד להעניק לחלום פירוש חיובי.   



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה