יום שני, 19 בנובמבר 2012

שערים חשמליים




תו תקן עבור שערים חשמליים

החלטתם שאתם מעוניינים להתקין שערים חשמליים בכניסה למתחם שלכם. אין ספק שאתם עושים החלטה חכמה במיוחד. השער החשמלי מאפשר לכם להגן בצורה טובה יותר על השטח שלכם, כאשר הוא יפתח רק לפי הוראה או פקודה של אנשים מסוימים. אולם, כאשר אתם בוחרים להתקין היום שערים חשמליים, חשוב מאד לשים לב לנושא של בטיחות השער, והאם יש לו תו תקן.




מה החוק אומר?


החוק הישראלי מחייב כי כל שער חשמלי שהותקן לאחר שנת
2006 - יהיה בעל תו תקן מתאים. מדוע תו תקן נדרש? שערים חשמליים כידוע פועלים ע"ב מנוע מיוחד אשר מחובר אל השער. כאשר מתכננים את המנוע של השער, חשוב מאד להקפיד ולשים לב ליחס בין המנוע לבין האדמה שעליה מונח השער. שורשים של עצים בסביבה לדוגמה יכולים לפגום בבטיחות השער - ולכן חשוב שהעבודה תיעשה ע"י מקצוענים בעלי הסמכה.


אפשרות לעצירה ובלימה

כמו כן, שערים חשמליים חייבים להיות מצוידים במנגנון עצירה קריטי למצבי חירום. קיים מצב שבו שער עלול להמשיך להיסגר וכך עלול לפגוע ברכוש או בבני אדם מבלי שהוא מצליח להיעצר. לכן, לפי תו התקן שערים חשמליים חייבים להיות כיום עם מנגנון עצירה מיוחד. כך גם אם נראה שהשער מפסיק להגיב - תמיד יש כפתור מיוחד שיאפשר לעצור אותו בזמנים קריטיים.



שיפוץ של שער קיים

באופן עקרוני, שערים חשמליים ישנים אינם חייבים בתו תקן. עם זאת - היום יותר ויותר אנשים מבינים את החשיבות של שערים חשמליים בטיחותיים. על כן, אם יש לכם שער ישן כדאי לא להשאיר אותו כמו שהוא. צרו קשר עם מומחה שיוכל לבדוק את השער, ויערוך שיפוצים מתאימים על מנת שיהיה בטיחותי יותר לשימוש. כיצד תדעו באיזה מומחה לבחור? ובכן לשם כך תצטרכו כמובן לערוך בדיקה מקיפה מבעוד מועד של אנשי המקצועיים אשר זה הוא תחום ההתמחות שלהם, להשוות בין מגוון ההצעות שהם יעבירו אליכם, ורק אז לבחור את איש המקצוע המתאים אשר בידיו תפקידו את העבודה כולה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה