יום שני, 19 במרץ 2012

פירנאים


חולמים על ביקור בפירנאים? חשבתם פעם לכבוש אותם ממש באמצעות הרגליים, לצפות באחד מהנופים היפים ביותר בעולם כולו, ולחוש כי עולם זה מונח ממש מתחת לרגליכם? טיול רגלי לפירנאים - לא רק לבעלי כושר גופני.

פירנאים - מספרד ועד צרפת

הפירנאים הם שרשרת הרים, או רכס, החוצצים בין צרפת לספרד. רכס זה מתחיל בים התיכון ומסתיים באוקיינוס האטלנטי, אורכם כ 450 קילומטרים, ורוחבם כ 100 קילומטרים. בפירנאים מושלג בחורף וגשום בקיץ. לאורך הפירנאים נמצאים כמה אזורים, הנחשבים ליפים ביותר בעולם, ואשר הפכו לפארקים לאומיים, עם ריכוז בלתי נתפס של אגמים גבוהים קרחונים לולייניים והרים מחודדים. כמו כן, בצד הצרפתי של הפירנאים, נמצא מפל המים הגבוה ביותר באירופה, ומימיו צונחים מטה מגובה של 430 מטרים. אין מראה מרהיב מזה.

יופי בלתי נתפס

שרשרת זו של הרי הפירנאים, היא הגבול הטבעי בין חצי האי האיברי ושאר חלקי אירופה. כמו כן, הוא הגבול (הטבעי) בין צרפת לספרד. אזור זה הוא בעל תכונות ומאפיינים של הרי האלפים, וניתן למצוא בו שמורות טבע מקסימות, פסגות מושלגות, בעלי חיים, כפרים קטנים ויופי מדהים. בשל אופיו הייחודי של המקום, והתבדלותו משאר חלקי צרפת וספרד, התפתח בו פולקלור מקומי של הכפרים המקומיים, תרבות עשירה ומיוחדת, סגנון אמנותי יוצא דופן, ואפילו שפה עם ניב מיוחד לתושבי האזור.

פירנאים


פירנאים- כיבוש רגלי

אחת הדרכים לחוות את הפירנאים במלוא עוזם ועוצמתם היא טיול רגלי בן כיומיים, שתחילתו בפארק אורדסה אשר בספרד, וסיומו בצרפת, בקרקס גוורני שהוא עמק קרחוני עגול בצורה מדויקת להפליא ומסביבו מצוקי סלעים טמירים וזקופים.

פירנאים - אין דברים כאלו

הליכה במסלול ההליכה בפירנאים אינה קשה, אולם היא ארוכה. בכלל, רוב הנתיבים של פירנאים מתאפשרים באמצעות ג'יפים ולא באמצעי תחבורה אחרים. מסלול הסיור הרגלי, הוא בסביבות עשרים קילומטרים ביום הראשון, וכעשרה קילומטרים ביום השני, עם לינה באחד הכפרים הפזורים באזור. הטיול נערך עם רכב העוצר בפאתי הפארק או השמורה שברצונכם לתור, ואשר ממתין לכם מעברו השני של המקום, ואיתו ממשיכים הלאה, עד לנקודת ההליכה הבאה במסלול. היתרון בטיולים רגליים הוא ההתמקדות בחלק מהאזורים הקסומים ביותר של הפירנאים, ובשמורות הטבע היפות ביותר.

מומלץ לקבל הצעות והמלצות מסוכנות נסיעה, המתמחה בטיולים רגליים, עם מדריך מנוסה ובקיא בנתיבים ובשבילים המפותלים והמקסימים שבאזור.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה